صفحه اصلی / استان ها / کاهش ۶۰ درصدی آتش‌سوزی مراتع اسدآباد
کاهش ۶۰ درصدی آتش‌سوزی مراتع اسدآباد
آتش‌سوزی مراتع

رئیس اداره منابع طبیعی اسدآباد خبر داد

کاهش ۶۰ درصدی آتش‌سوزی مراتع اسدآباد

کسب و کار نیوز:رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از کاهش ۶۰ درصدی میزان آتش سوزی ها در مراتع و عرصه منابع طبیعی این شهرستان به نسبت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, بهزاد شاهمرادی اظهار کرد: از ابتدای فصل تابستان تاکنون سه مورد آتش سوزی در مراتع این شهرستان در حدود چهار هکتار رخ داده که بالا رفتن آگاهی مردم و کشاورزان، جلسات آموزشی و ترویجی کارشناسان جهادکشاورزی و منابع طبیعی برای دهیاران و روستائیان، دیدار و مراجعات حضوری و چهره به چهره و دخیل کردن مردم به عنوان همیار طبیعت در بحث حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از عمده دلایل کاهش آتش سوزی ها در مراتع این شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ نفر از روستائیان شهرستان اسدآباد همیار طبیعت هستند، تصریح کرد: همیار طبیعت عنوان طرحی است که در راستای استفاده از توان عمومی برای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست و براساس نیازهای آموزشی شوراهای اسلامی، دهیاران، مجریان طرح‌ها، بهره‌برداران و سایر اقشار مختلف به اجرا گذاشته شده است.

شاهمرادی در ادامه با اشاره به کشت موسیر در مراتع شهرستان اسدآباد براساس سند راهبردی سه ساله استان در برش شهرستانی مطرح کرد: در پاییز سال گذشته در همین راستا سه هکتار موسیر در روستای حبشی کشت شد که متأسفانه کشت انجام شده پاسخ نداد.

وی خاطرنشان کرد: در پاییز سال جاری به جای کشت موسیر، کشت ۵۰ هکتار گیاهان دارویی را در روستاهای حبشی و ترخین آباد در برنامه منابع طبیعی شهرستان خواهیم داشت.

شاهمرادی در رابطه با توسعه زراعت چوب در سطح شهرستان براساس سند راهبری نیز گفت: در اسفند سال گذشته ۶۰ هزار اصله نهال صنوبر بین مردم و کشاورزان توسط منابع طبیعی در همین راستا برای کشت الگویی توزیع شد که این برنامه قطعاً در اسفند سال جاری نیز انجام خواهد گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد اظهار کرد: شهرستان اسدآباد در بحث طرح جنگل کاری نیز با انجام سه برابر جنگل کاری بیش از تعهد درنظر گرفته شده خود دارای ۳۰۰ درصد پیشرفت بوده است.

وی در پایان از قلع و قمع دو مورد ساختمان ویلایی غیرمجاز در عرصه منابع طبیعی این شهرستان خبر داد و یادآور شد: یک مورد واقع در شهرک خزائی به مساحت ۱۳۰۷ مترمربع و دیگری واقع در روستای خنداب به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع و هر یک به همراه استخر و باغات در مجموع به مساحت ۶۳۰۷ مترمربع به ارزش تقریبی دو میلیارد تومان بود که به دستور مراجع قضایی تخریب و به اراضی منابع طبیعی بازگردانده شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.