صفحه اصلی / استان ها / قزوین / تحقق رویای کودکی در قزوین
تحقق رویای کودکی در قزوین

تحقق رویای کودکی در قزوین

رویای کودکی من و تو برای داشتن شهری از شیرینی محقق می‌شود.

شهر شیرینی

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان قزوین گفت: با توجه به تنوع شیرینی‌های سنتی قزوین متأسفانه تبلیغات خوبی برای معرفی آن‌ها صورت نگرفته است در همین راستا شهرک شیرینی در قزوین فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا در گام نخست به تولید شیرینی به صورت علمی و سپس به تبلیغ آن بپردازد.

علی فتح طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، کلینیک کارآفرینی دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان قزوین موافقت تأسیس را کسب کرده و ۱۵۰ متر فضا به آن‌ها اختصاص داده خواهد شد؛ در این کلینیک که در دانشگاه مستقر می‌شود ۱۴ مشاور به متقاضیان کارآفرینی مشاوره ارائه خواهند داد.

وی در ادامه به تدوین و تصویب سند راهبردی کلینیک کارآفرینی، ارائه تقویم اجرای برنامه‌های استان و دریافت چهار مجوز مرکز نورآوری اشاره کرد.
 
رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان قزوین در خصوص مراکز نوآوری تشریح کرد: مراکز علوم و فنون در حوزه شهرک شیرینی، سمبل شیمی در حوزه صنایع شوینده، مهرام در حوزه سس و صنایع وابسته به آن و الموت در حوزه گیاهان دارویی مجوز دریافت کردند.

وی افزود: مرکز الموت اخیراً مجوز خود را دریافت کرده و در سه مرکز دیگر نیز حدود ۸۰ درصد کارها انجام‌شده است و امیدواریم تا پایان‌ترم تحصیلی فعالیت خود را آغاز کنند.

فتح طاهری با اشاره به تنوع شیرینی‌های سنتی قزوین بیان کرد: با توجه به تنوع شیرینی‌های سنتی قزوین متأسفانه تبلیغات خوبی برای معرفی آن‌ها صورت نگرفته است در همین راستا شهرک شیرینی در قزوین فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا در گام نخست تولید شیرینی به صورت علمی صورت گیرد؛ به این ترتیب که در تولید شیرینی به میزان مواد قندی، چربی و روغن آن توجه ویژه خواهد شد و براساس استانداردهای علمی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در ادامه تبلیغ محصولات شیرینی این شهرک آغاز خواهد شد و نیز بازارچه‌ای در کنار این مرکز راه‌اندازی می‌شود تا به عرضه مستقیم شیرینی‌ها بپردازد.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان قزوین عدم وجود صنایع بسته‌بندی را یکی از مشکلات عمده عرضه کالا در قزوین دانست و عنوان کرد: بسته‌بندی، یکی از مشکلات موجود در عرضه کالا است که مقررشده برای بسته‌بندی شیرینی‌های تولیدشده دقت بیشتری صورت پذیرد و حتی در این راستا صادرات را نیز در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.