صفحه اصلی / استان ها / قزوین / تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در قزوین
تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در قزوین

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در قزوین

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با مشارکت دانشگاهیان در استان تدوین می‌شود.

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده

به گزارش کسب و کار نیوز، «معصومه مرادیان» مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با مشارکت دانشگاهیان در استان خبر داد و گفت: سند یادشده در راستای پرداختن به مسأله تحکیم خانواده از طریق ظرفیت‌سازی، ارتقای تاب‌آوری فردی و اجتماعی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی خانواده تهیه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پیش‌نویس این طرح آماده و در اختیار امور بانوان و خانواده استانداری قرارگرفته و در روزهای آینده نیز تدوین نهایی می‌شود.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، شناسایی وضع موجود زنان و خانواده در استان بر مبنای اطلاعات‌پایه مستند، ارزیابی وضع موجود بر اساس مقایسه داده‌ها با میانگین کشوری از لحاظ تفکیک جنسیتی، فهرست کردن مشکلات و فرصت‌های مهم را از اهداف تدوین این سند برشمرد.

مرادیان خاطرنشان کرد: بر این اساس، وضعیت زنان به‌طور جداگانه در شاخص‌های مختلف ازجمله ترکیب جمعیتی، نسبت جنسیتی، ترکیب سنی، درصد جمعیت جوان، شمار زنان سرپرست خانوار، نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ اشتغال و بیکاری زنان، نرخ باسوادان، میزان باروری، شمار ازدواج و طلاق، جمعیت زنان برحسب دین و بسیاری از موارد دیگر مورد سنجش قرار می‌گیرند.

به گفته وی، البته در این سند تنها بر روی زنان تأکید نشده و خانواده نیز با توجه به این‌که اساس و بنیان جامعه است، مورد توجه ویژه قرار دارد.

مرادیان ادامه داد: با توجه به وجود فرهنگ‌های متنوع و متفاوت در هر یک از استان‌ها، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری این طرح را به‌طور جداگانه مورد توجه قرار داده تا نیازها و اولویت‌های هر یک از مناطق کشور با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآور شد: در تدوین این سند از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان استفاده‌ شده و اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری نیز بر همه فرآیند برنامه‌ریزی و تدوین سند نظارت دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.