صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / دود سفید از دودکش شاخص‌های اقتصادی کرمانشاه بلند شده است

استاندار:

دود سفید از دودکش شاخص‌های اقتصادی کرمانشاه بلند شده است

استاندار کرمانشاه گفت: از دودکش شاخص‌های اقتصادی استان دود سفید امیدوارکننده خارج می‌شود.

استاندار کرمانشاه

به گزارش کسب و کار نیوز، هوشنگ بازوند در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه که امروز (۳ آذر) برگزار شد، با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور و اعمال تحریم‌ها باید از مزیت استان‌های مرزی بیشتر استفاده کرد، افزود: پیچیدن نسخه‌های کلی برای همه استان که نمونه آن را در پیمان‌سپاری ارزی دیدیم مشکلات زیادی را برای استان‌های مرزنشین ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی اشتغال در این مناطق شود.

استاندار کرمانشاه معتقد است، چنین تصمیمات یک شبه‌ای که از سوی مرکزنشینان اعمال می‌شود به ضرر استان‌های مرزنشین مانند کرمانشاه است.

وی ادامه داد: توقع داشتیم وزارت صمت در برابر این تصمیم از صادرکنندگان دفاع جانانه‌ای داشته باشد که این امر صورت نگرفت.

بازوند در ادامه از بهبود شاخص‌های اقتصادی استان طی یکسال اخیر یاد کرد و گفت: اگرچه در این مدت زلزله توان زیادی از ما گرفت، اما  از مسائل اقتصادی و توسعه‌ای غافل نبودیم. برای نمونه اگرچه هنوز رتبه اول بیکاری کشور را داریم، اما نرخ بیکاری تابستان امسال با ۱۶٫۴ درصد نسبت به تابستان سال گذشته با نرخ ۲۱٫۶ درصد کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه، نرخ بیکاری کرمانشاه در شرایطی روند کاهشی داشته که ۲۰ استان کشور در تابستان امسال روند افزایشی نرخ بیکاری را داشتند.

وی تاکید کرد: این کاهش نشان می‌دهد سند اشتغالی که برای استان تدوین کردیم، راه خود را به درستی پیش می‌رود.

بازوند افزود: نرخ مشارکت استان نیز در تابستان امسال به ۴۳٫۲ درصد رسیده است.

بازوند اشاره‌ای هم به توزیع ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی هم داشت و عنوان کرد: این تسهیلات بین ۱۸۱۶ طرح توزیع شده است، به این معنی که سرانه هر طرح حدود ۱۱۲ میلیون تومان است که این سرانه برای راه اندازی یک طرح نسبت به استان‌های همجوار ما مانند همدان چهار برابر کمتر است.

وی از اقدامات خوبی که برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده هم یاد کرد و ادامه داد: اگرچه طی چندین سال گذشته سرمایه‌گذرای خارجی در کرمانشاه جذب نشده بود، اما طی امسال و سال گذشته چند فقره سرمایه‌گذاری خارجی با ارقام ۳۴۲ هزار یورو، ۴۳ میلیون یورو و ۱۶۲ میلیون یورو (مربوط به بیمارستان ۷۱۴ تخت‌خوابی) در استان داشتیم که در مراحل آخر کار هستند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه تسهیلات ارزی نیز از سال ۹۴ جذب نداشتیم، یادآوری کرد: امسال ۵۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی مسدودی داشتیم که البته بخش خصوصی برای استفاده از این فرصت چندان پای کار نبود و ۸۰ درصد آن را نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به خود اخصاص دادند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی هم باید قدری سرعت عمل خود را بیشتر کند، عنوان کرد: بخش خصوصی ما بدنه نحیفی دارد  و با قدرت کمی پای کار می‌آید.

بازوند به فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری در استان هم اشاره داشت و  با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در کرمانشاه از امنیت عمومی خوبی برخوردار هستند، افزود: آنچه که ممکن است سرمایه‌گذاران را اذیت کند وجود بروکراسی طولانی و اداری است.

وی از بهبود فضای کسب و کار استان از رتبه ۳۱ کشور به رتبه ۲۸ هم خبر داد.

استاندار کرمانشاه در پایان اشاره‌ای هم به لزوم توجه به مرزهای استان و بهبود زیرساخت‌های این مرزها داشت و عنوان کرد: مرزهای کرمانشاه بعد ملی دارند و نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.