صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / مردم ایران ظلم آمریکا در حق خود را هیچگاه فراموش نخواهند کرد
مردم ایران ظلم آمریکا در حق خود را هیچگاه فراموش نخواهند کرد

امام جمعه اهل سنت پاوه:

مردم ایران ظلم آمریکا در حق خود را هیچگاه فراموش نخواهند کرد

امام جمعه اهل سنت پاوه گفت: مردم ایران هیچگاه ظلم‌های آمریکا همچون نه گفتن به برجام و تحریم ها علیه خود را فراموش نخواهند کرد.

ملاقادر قادری

‌به گزارش کسب و کار نیوز، سید مهدی علیزاده موسوی دوران کنونی را از بحرانی ترین دوران تاریخ پرفراز و نشیب اسلام خواند و گفت: در شرایط فعلی مسلمانان کشورهای عراق، سوریه، یمن، پاکستان، نیجریه و سومالی وضعیتی بحرانی را پشت سر می گذارند که در طول تاریخ اسلام چنین وضعیتی نداشته ایم.

وی افزود: هرچند که در چنین شرایط بحرانی قرار داریم، اما از سوی دیگر یکی از طلایی ترین فرصت های اسلام را تجربه می کنیم که در آن نگاه به مسئله اسلام و ارزش های آن در دنیا مورد توجه قرار گرفته است. 

دبیر سابق نخستین کنگره جهانی جریان های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام بابیان اینکه غربی‌ها برای مقابله با اسلام چهار موج را از گذشته تاکنون به راه انداخته اند، گفت: موج اول مقابله با سند اسلام یعنی قرآن بود که در آن موسسه پنگوئن آمریکا با پرداخت هزینه بسیار به سلمان رشدی ملحد سعی کرد قرآن را به چالش بکشاند، این اتفاق رخ نداد و با فتوای تاریخی امام(ره) موج اول به شکست انجامید. 

وی مقابله با آثار و سمبل های اسلام را موج دوم این مقابله عنوان کرد که در سال ۲۰۰۳ با کاریکاتوری از پیامبر اسلام و مبارزه با گنبد و گلدسته آغاز شد که این موج نیز با اقبال مردم دنیا به اسلام شکست خورد. 

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: موج سوم، موجی خطرناک بود که تاحدودی هم در آن موفق شدند و بحث قراردادن اسلام در مقابل اسلام بود. 

وی افزود: در این موج غربی ها تلاش کردند که مسلمانان را در مقابل هم قرار دهند و زیرساخت های اسلام را در عراق و سوریه و نیجریه از بین ببرند. این موج علیرغم همه تلفاتی که مسلمانان در آن دادند، به پایان خود رسیده است. 

علیزاده در تشریح موج چهارم مقابله غربی ها با اسلام نیز عنوان کرد: دشمن در این موج که بسیار خطرناک است دو هدف اساسی را دنبال می کند، یکی بحث گسترش ادبیات و مباحث تکفیری در جهان اسلام و دیگری سناریو نویسی برای آینده اسلام است. 

وی یادآورشد: دانشگاه آکسفود حدود چهار میلیارد دلار را به پروژه ای اختصاص داده که در آن برای آینده اسلام برنامه بنویسند. حتی همه دانشمندان را نیز برای این کار جمع کرده اند تا بتوانند اسلامی دنباله رو و پیرو را مستقر کنند. 

این پژوهشگر همچنین گفت: در دنیای کنونی در شرایطی که لیبرال دمکراسی حاکم شده، بنیانگذار این نظریه اعلام می کند که خودش این نظریه را قبول ندارد و این از نظر غربی ها یعنی اینکه به پایان تاریخ رسیده اند،چراکه کامل ترین مکتب آنها نیز روبه افول است. 

‌استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز تمام ‌مکاتب دنیا به آخر خود رسیده اند، گفت: این مکتب اسلام است که پیش می رود. در این راستا ما نیازمند شخصیت های تقریبی هستیم ‌تا بتوانیم اسلام را برای خود و دیگران تبیین کنیم. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.