صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / صنایع نفتی خود را از تنگی نفس خوزستانی‌ها کنار نکشند

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر:

صنایع نفتی خود را از تنگی نفس خوزستانی‌ها کنار نکشند

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به عوامل موثر در بروز تنگی نفس در خوزستانی‌ها گفت: نباید تنها عامل مشکلات تنفسی در خوزستان را درخت کنوکارپوس بدانیم و صنایع نفتی خودشان را کنار بکشند.

تنگی نفس

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جلسه شورای سلامت خوزستان که امروز (۲۸ آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: آلایندگی‌های قارچ‌ها در همه فصول مخصوصا در فصل گرما وجود دارد. تاثیر عصاره علف‌های هرز بر بیماران را نیز تست کرده‌ایم و نتیجه نشان داده است که نشانه‌هایی از آلرژی در بیماران وجود دارد. اما آلرژی‌زایی این موارد کمتر از کنوکارپوس است.

وی افزود: عامل مشکلات تنفسی در نخستین بارش پاییزی کنوکارپوس‌ها هستند اما آلاینده‌های صنایع نفتی در نیز در این زمینه تأثیرگذارند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با بیان اینکه در سال جاری تعداد مراجعه‌کنندگان با مشکلات تنفسی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: به دلیل اینکه نخستین بارندگی امسال در اوایل مهرماه بود و بارندگی نخست با بارندگی دوم فاصله زیادی نداشت، بیماران زیادی با عارضه تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. جهت جلوگیری از تکرار این مورد، باید سال آینده تا ۲۰ مهرماه اکثر درختان کنوکارپوس هرس شوند.

ابول‌نژادیان با اشاره به عوامل موثر در بروز تنگی نفس در خوزستانی‌ها گفت: نباید تنها عامل مشکلات تنفسی در خوزستان را درخت کنوکارپوس بدانیم و صنایع نفتی خودشان را کنار بکشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.