صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / اصفهان به عنوان عروس هزار جلوه و کرشمه تاریخی باز تولید شود
اصفهان به عنوان عروس هزار جلوه و کرشمه تاریخی باز تولید شود

رییس سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان:

اصفهان به عنوان عروس هزار جلوه و کرشمه تاریخی باز تولید شود

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: روز اصفهان سرآغاز فرآیند هم کنشی نهادهای مدنی و سازمان های دولتی برای شکل گیری رخدادهای بزرگی چون دهه فجر، عید نوروز، هفته فرهنگی و جشنواره کودک است.

ایران زیباست؛ میدان نقش جهان اصفهان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد عیدی در نشست خبری تشریح برنامه های روز اصفهان، اظهار کرد : شهر فرهنگی اصفهان نیاز به صورت بندی دارد و این امر مستلزم انسان محوری و زیست پذیری شهر برای اقتصاد، شهروندان و گردشگران است.

وی با بیان اینکه باید با همکاری دیگر سازمان ها بتوانیم این رویداد و واقعه فرهنگی که همزمان با  روز میلاد مبارک حضرت محمد(ص) را بازنمایی کنیم، افزود: در حوزه اصفهان شناسی، اول آذر به استناد تاریخ موجود، نماد قوس یاد آور اول انقلاب زمستانی و اشاره به اعتلای درونی و مبارزه با اهریمن نفس و نتیجه آن ظهور انسان کامل است.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پیشینیان، روز اصفهان را در قالب نماد در تاریخ اسطوره ای ثبت و ضبط کردند، افزود: برای این منظور از روز اول تا سوم آذر حدود ۷۴ برنامه در خلال هفته وحدت تا روز ۴ آذر انجام می شود.

عیدی مهمترین برنامه را از میدان تا میدان برشمرد و افزود: با یادآوری دو فضای تاریخی به عنوان پایتخت در زمان سلجوقیان، که محصولات هویتی آن به بلاد روم و چین و ماچین ارسال می شد و دیگری پایتخت بودن در زمان صفوی و نقطه بی بدیل جهان برای گردشگران است. 

وی افزود : گردشگران در اصفهان احساس غربت نمی کنند، زیرا جهان شهر اصفهان در نمادهای شهری و معماری با خلاقیت از نمادهای جهانی استفاده کرده است. امیدوارم در رونق گردشگری چنان پیش برویم که اصفهان به عنوان عروس هزار جلوه و کرشمه تاریخی باز تولید شود.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در برنامه از میدان تا میدان حدود ۷۰۰ نفر از هنرمندان و هنروران در سه روز فعالیت دارند، افزود: تمام گروه‌های تئاتر خیابانی، شبیه خوانان، نقالان و هزار اجرای برنامه وجود دارد. در روز جمعه، برنامه ها صرفا در میدان نقش جهان انجام می شود.

عیدی خاطرنشان کرد: در قالب بازنمایی شهر اصفهان برنامه تجلیل از قهرمانان پارا المپیک و مسابقات هندبال به عنوان مزیت ورزشی شهر اصفهان، بازتولید بازی های محلی از جمله چوگان، ۲۱ برنامه در ابعاد شهری داریم. همچنین ۴۰ برنامه در مناطق مختلف اجرا می شود.

وی با بیان اینکه روز اصفهان سرآغاز فرآیند هم کنشی نهادهای مدنی و سازمان های دولتی برای شکل گیری رخدادهای بزرگی چون دهه فجر، عید نوروز هفته فرهنگی و جشنواره کودک است، افزود: ثبت نشان امیر قلی امینی نیز با همکاری نهادهای مردمی به پیش می بریم و امیدوارم اصفهان، شهر سرآمد اقتصاد فرهنگی و موثر بر جهان شود.

نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان نیز در این نشست گفت: اقدامات بین المللی موجب رونق گردشگری و صنایع دستی اصفهان می شود. در گذشته در نشست های خارج از کشور هیئت هایی از طرف اصفهان حضور نداشتند.

علیرضا سالاری با بیان اینکه سفرهای خارجی برای معرفی هر چه بیشتر اصفهان در سطح بین الملل در نظر گرفته شده است، افزود: کشورهای خارجی در صورت عدم معرفی شهر اصفهان، شناخت خاصی از این شهر ندارند.

نماینده وزرات امور خارجه در استان اصفهان با اشاره به اینکه در جهان ۲۰ تا ۳۰ درصد بودجه سازمان‌های دولتی یا غیر دولتی هر استان برای تبلیغات در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: امیدوارم معرفی، توسعه شهر اصفهان و همراهی دیگر سازمان ها با یاری رسانه ها محقق شود و اصفهان به صورت آکادمیک معرفی و روز اصفهان به صورت بین المللی ثبت شود.

سالاری با بیان اینکه حدود ۱۲سفیر و شهردار از کشورهای خارجی در روز اصفهان در شهر حضور دارند، افزود: اقدامات بین المللی تاثیر زیاد در رونق دو مزیت استان اصفهان از جمله گردشگری و صنایع دستی دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.