صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / تجار آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهار را در صادرات جدی بگیرند

معاون اقتصادی استاندار:

تجار آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهار را در صادرات جدی بگیرند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت استفاده از همه پتانسیل‌های موجود در کشور در راستای توسعه صادرات گفت: منطقه آزاد «تجاری - صنعتی» چابهار به‌عنوان یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه کشور می‌تواند در بحث صادرات به کشورهای هند، چین و پاکستان مفید باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «علی جهانگیری» در نشست تخصصی مدیران منطقه آزاد چابهار و فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با توجه به جایگاه برجسته آذربایجان‌شرقی در بحث صنعت و تولید ما می‌توانیم در منطقه تجاری چابهار نیز نقش قابل‌توجهی را به خود اختصاص دهیم.

وی با اشاره به بازار میلیونی کشورهای هند و چینی خاطرنشان کرد: چابهار به‌عنوان بندری اقیانوسی می‌تواند مسیر مناسبی برای انتقال، ترانزیت و صادرات محصولات تجار استان ما باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ضرورت همکاری بین بخشی میان مناطق آزاد کشور گفت: ارتباط تنگاتنگ منطقه آزاد ارس و چابهار بدون شک خواهد توانست به‌عنوان رابط محکمی میان تجار دو منطقه باشد، از این‌رو ما از گسترش ارتباطات این دو منطقه نیز استقبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بحث تحریم‌ها و معاف بودن بخشی از این منطقه چابهار در این خصوص نیز انتظار داریم مشاوره‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های این منطقه به تجار استان داده شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.