صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / کمالی پور: بافت قدیم شهرستان‌های جنوبی نیاز به حمایت دارد
کمالی پور: بافت قدیم شهرستان‌های جنوبی نیاز به حمایت دارد

کمالی پور: بافت قدیم شهرستان‌های جنوبی نیاز به حمایت دارد

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس در آئین کلنگ زنی ریل جیرفت به بم ضمن تقدیر از وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون عمران مجلس و معاونین وزیر برای حضور در جنوب کرمان گفت: امروز یکی از روزهای فراموش نشدنی در تاریخ جنوب کرمان است چرا که یکی از آرزوهای دیرین مردم این منطقه محقق می شود.

یحیی کمالی پور

به گزارش کسب و کار نیوز، یحیی کمالی پور افزود: از همه نمایندگان ادوار گذشته مجلس جنوب کرمان که در این مسیر حرکت کردند تشکر می کنم لذا این مهم با وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان محقق شد.

وی با بیان این که جنوب کرمان در راه توسعه و آبادانی قرار گرفته است بیان کرد: گازرسانی به شهرستان جیرفت در حال اتمام است، شهر شدن علی آباد و بخش شدن اسفندقه از برنامه های مهمی است که در سال جاری محقق می شود.

وی ادامه داد: با توجه به احداث خط ریل آینده‌ای روشن برای مردم این منطقه پیش بینی می‌شود.

کمالی پور با اشاره به وجود ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی فاقد آسالفات در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد خاطرنشان کرد: بافت قدیم شهرستان‌های جنوبی نیاز به حمایت دارد؛ زیرا از توان شهرداری‌ها و سایر ارگان‌ها خارج است.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این آیین ضمن تبریک آغاز عملیات اجرایی ریل گفت: امروز روز تحقق خالص‌ترین و ناب‌ترین خواسته مردم جنوب کرمان بود که با پیگیری نمایندگان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی محقق شد.

احمدحمزه افزود: این راه آهن ادامه پیدا می‌کند پس از جیرفت رودبار قلعه گنج به بندر جاسک منتقل می شود و جاسک که بعنوان یک بندر استراتژیک برای کشور محسوب می شود.
وی تصریح کرد: احداث راه آهن به دلیل تولید سالیانه چهار و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی و معادن و از طرفی جوابگو نبودن شبکه حمل و نقل زمینی الزامی بود و امروز با حمایت دولت تدبیر و امید محقق شد.

وی با اشاره به ترانزیت بالای محور بندرعباس- منوجان-کهنوج – جیرفت افزود: ترانزیت های افغانستان از این مسیر حرکت می کند و این نشان از اهمیت این مسیر ترانزیتی دارد.

حمزه بیان کرد: شاخص بهرمندی از راه روستایی در پنج شهرستان جنوبیکرمان بسیار پایین است و ۱۶۰۰ کیلومتر راه روستایی خاکی داریم و ۹۰۰ کیلومتر راه در دست اقدام لذا نیاز به توجه ویژه به این منطقه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.