صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / پرداخت ۳۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در دولت دوازدهم
پرداخت ۳۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در دولت دوازدهم

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد

پرداخت ۳۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در دولت دوازدهم

مدیرعامل بانک مسکن گفت: از زمان استقرار دولت دوازدهم، این بانک در بخش‌های مشارکت‌های مدنی، خرید، جعاله، سهم الشرکه و سایر تسهیلات در مجموع 885 هزار و 509 فقره تسهیلات به ارزش 323 هزار و 259 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

به گزارش چهارشنبه تارنمای وزارت راه و شهرسازی، «ابوالقاسم رحیمی انارکی» افزود: در بخش خرید مسکن در هشت ماهه انتهایی پارسال در مجموع ۱۴۷ هزار و ۲۲۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۵ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال و در هفت ماهه امسال ۱۳۴ هزار و ۹۱۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۵ هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.
وی ادامه داد: در بخش جعاله، در هشت ماهه انتهایی پارسال ۸۲ هزار و ۸۳۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲ هزار و ۶۸ میلیارد ریال و در هفت ماهه امسال ۸۰ هزار و ۵۷۸ فقره به مبلغ ۱۲ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال پرداخت شد.
رحیمی انارکی یادآوری کرد: در این دولت در بخش جعاله ۱۶۳ هزار و ۴۰۸ فقره تسهیلات به ارزش ۲۴ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال و در بخش سهم الشرکه ۱۸۷هزار و ۸۱۵ فقره تسهیلات به ارزش ۷۳ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال پرداخت شد.
«سایر تسهیلات بانک در این مدت، ۱۴۷ هزار و ۴۴۴ مورد به ارزش ۳۴ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال بود».
به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرعامل بانک مسکن هفتم مهرماه از رشد ۵۴ درصدی شمار تسهیلات پرداختی بانک مسکن در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با پارسال خبر داد و گفت: برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم مسکن پیشنهادهای خود را به بانک مرکزی ارائه کرده ایم.
«محمد اسلامی» وزیر جدید راه و شهرسازی، «افزایش توان خرید، بهسازی و ارتقای مسکن متقاضیان به همراه ایجاد سازوکار تامین مالی سازندگان از طریق بانک مسکن» را در برنامه های پیشنهادی خود آورده است.

اقتصام*۱۱۰۸*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.