صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / جذب ۱۷۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات بخش کشاورزی کرمانشاه
جذب ۱۷۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات بخش کشاورزی کرمانشاه

/یک سال پس از زلزله/

جذب ۱۷۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات بخش کشاورزی کرمانشاه

رئیس سازمان چهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به خسارت 300 میلیارد تومانی زلزله سال گذشته به بخش کشاورزی استان گفت: تاکنون بیش از 170 میلیارد تومان برای جبران خسارت های زلزله به بخش کشاورزی جذب شده و جذب اعتبارات ادامه دارد.

کشاورزی

خسروشهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه زلزله ‌سال گذشته استان کرمانشاه با همه پس لرزه‌هایش در مجموع به حدود ۲۵ هزار واحد بخش کشاورزی استان کرمانشاه از صنایع گرفته تا اماکن دامی و واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی بخش کشاورزی خسارت وارد آورد، اظهار کرد: ۱۴ هزار مورد از این واحدها تخریبی و حدود یازده هزار واحد تعمیری بودند.

شهبازی اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون ۹۰۰۰ واحد آسیب دیده بخش کشاورزی بازسازی شده  و کار بازسازی و تعمیر بقیه واحدها نیز در دست اقدام است. ضمن اینکه برخی از واحدها خسارت جزئی مثل ترک خوردگی داشتند که توسط صاحبانشان تعمیر شده اند.

وی در ادامه اشاره ای هم به پرداخت کمک های بلاعوض به دامداران زلزله زده داشت و با بیان اینکه زلزله بیش از ۱۶ هزار راس دام سبک و حدود ۸۰۰ راس دام سنگین را در مناطق زلزله زده استان تلف کرد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده قرار بود به هریک از دامداران زلزله زده به ازای تلف شدن هر راس دام سبک مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و به ازای هر واحد دام سنگین سه میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت شود که تمامی این پرداخت ها انجام شده است.

شهبازی با بیان اینکه زلزله حدود ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی را نیز در مناطق زلزله زده از بین برد، گفت: مصوب شده بود که به ازای آبزیان تلف شده نیز کمک های بلاعوضی به پرورش دهندگان پرداخت شود که تاکنون ۷۰ درصد  از مجموع ۴٫۸ میلیارد تومانی که قرار بود به پرورش دهندگان پرداخت شود، پرداخت شده است.

وی ادامه داد: زلزله همچنین ۱۶۸ واحد پرورش آبزیان را در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تخریب کرد که مصوب شده بود به ازای هر واحد تحریب شده مبلغ سه میلیون تومان به صاحبان آنها پرداخت شود که تاکنون بیش از دو میلیون تومان به ازای هر واحد پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین قرار بود به ازای تخریب هر واحد اماکن دامی نیزمبلغ سه میلیون تومان به صورت بلاعوض به صاحبان آنها پرداخت شود که تاکنون به طور متوسط به ازای هر واحد مبلغ دو میلیون تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با اشاره به خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی زلزله به بخش کشاورزی استان کرمانشاه بر اساس برآوردهای صورت گرفته، افزود: تلاش شده تا این خسارت ها با تخصیص ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض دولت، ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات  و تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی کانالها وتعمیر ایستگاه های پمپاژ آب و سایر  زیرساخت های بخش کشاورزی جبران شود.

شهبازی گفت: از مجموع ۵۰ میلیارد تومانی که به صورت بلاعوض برای کشاورزان زلزله زده در نظر گرفته شده تاکنون ۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان خسارت دیده مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، اضافه کرد: برای تخصیص تسهیلات به کشاورزان هیچ مشکلی در استان نداریم وجذب این اعتبارات در گرو خواست  و پیگیری کشاورزان خسارت دیده است.

شهبازی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت های بخش کشاورزی جذب شده و جذب اعتبارات ادامه دارد.

شهبازی با بیان اینکه کشاورزی مناطق زلزله زده استان در یک سالگی وقوع زلزله تقریبا به حالت عادی برگشته، گفت: بخش قابل توجهی از واحدهای خسارت دیده بازسازی و تعمیر شده و کشت و کار و دیگر فعالیت های کشاورزی نیز آغاز شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.