صفحه اصلی / استان ها / ایلام / توجه به استان‌های درگیر گردو غبار در اختصاص اعتبارات سال آینده
توجه به استان‌های درگیر گردو غبار در اختصاص اعتبارات سال آینده

مدیر ستاد مقابله با گرد و غبار خبر داد

توجه به استان‌های درگیر گردو غبار در اختصاص اعتبارات سال آینده

مدیر ستاد مقابله با گرد و غبار با اشاره به در دست اقدام بودن برنامه عملیاتی در داخل و خارج از کشور برای مقابله با این پدیده گفت: در اعتبارات اختصاصی سال آینده همه‌ی استان‌های درگیر دیده خواهند شد.

گرد و غبار و آلودگی هوای در کرمان

«علی‌محمد طهماسبی» در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت‌های انجام شده در زمینه مبارزه با گرد و خاک، اظهار کرد: یکسری کارها و فعالیت‌ها ظرف ۱۰ ماه گذشته به‌صورت ملی انجام شده که عمده‌ترین آن‌ها ریشه‌یابی داخلی در کشور است که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد و تا آخر سال نهایی خواهد شد.

وی گفت: در بحث مربوط به منشاء‌یابی خارجی نیر در برنامه‌ای شرح خدمات و روش‌شناسی تعیین شده که امیدواریم  با کمک سازمان هواشناسی و سایر کشورهای همسایه از محل اعتبارات سال ۹۷ به نتیجه برسد.

مدیر ستاد مقابله با گرد و غبار با بیان این‌که کار خیلی مهم دیگری که در دست کار داریم برنامه عمل استان‌ها در داخل و عمل مقابله با گرد و غبار بیرونی است که خارج از مرزها است، تصریح کرد: در رابطه با عمل استان‌ها ما استان‌های مرتبط را جمع کردیم و به‌زودی تهیه برنامه عمل آغاز و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

طهماسبی گفت: در برنامه عمل خارج از کشور فعلا در گام اول دو کشور عراق و سوریه را هدف قرار دادیم و به‌دنبال این هستیم که این برنامه ضمانت اجرایی داشته باشد و با دخیل کردن مراجع بین‌المللی و ظرفیت کنوانسیون‌ها وارد مرحله عملیاتی شده و  مانند گذشته صرفاً به تفاهم‌نامه اکتفا نشود.

وی درباره اعتبارات این طرح تصریح کرد: در سال ۹۷ همه اعتبارات در این زمینه با توجه به مصوبه مجلس، به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد اما مکاتبات بسیاری انجام شد تا بحث را کشوری و برای همه‌ی استان‌ها ببینیم که  برنامه‌ریزی کامل و جامع برای اولویت‌بندی استان‌های درگیر انجام شده و سیستان و بلوچستان، هرمزگان ، خوزستان، ایلام و کرمان در دستور کار ۹۸ داریم و امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت همه‌ دستگاه‌های اجرایی کانون‌های داخلی را تا حد امکان کنترل کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.