صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / در حوزه هوایی با تحمل تحریم‌های شکننده تبدیل به یک قدرت شده‌ایم
در حوزه هوایی با تحمل تحریم‌های شکننده تبدیل به یک قدرت شده‌ایم

وزیر دفاع:

در حوزه هوایی با تحمل تحریم‌های شکننده تبدیل به یک قدرت شده‌ایم

وزیر دفاع گفت: در تحولات و پیشرفت‌های چشمگیر و کارهای بزرگ و متعدد در حوزه ی قدرت هوایی با رویکرد جهادی و انقلابی و با تحمل تحریم های شکننده تبدیل به یک قدرت شده ایم

وزیر دفاع

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به برگزاری همایش نقش قدرت هوایی در اقتدار ملی که امروز به میزبانی سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد گفتند: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، علی رغم همه ی تحریم های بعمل آمده بر ملت بزرگ ایران اسلامی، تحریم های ویژه ای در حوزه ی نیروی هوایی و صنعت هوایی اعمال شد که با خروج مستشاران نظامی خارجی از کشور، تصور داشتند که نیروی هوایی، زمین گیر و مضمحل خواهد شد”.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نقش تعیین کننده و پیامبر گونه ی حضرت امام (ره) در پیشرفت های صنعت دفاعی و پس از آن هدایت های حکیمانه مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، در تحولات و پیشرفت‌های چشمگیر و کارهای بزرگ و متعدد در حوزه ی قدرت هوایی با رویکرد جهادی و انقلابی اشاره کرد و افزود:” امروز شاهدیم که در حوزه هوایی با تحمل تحریم های شکننده تبدیل به یک قدرت شده ایم “.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: امروز در شرایطی هستیم که امکانات صنعت دفاعی شرکت های دانش بنیان، دانشگاه های بزرگ کشور با همدلی و هماهنگی دست در دست هم دارد و در یک سنگر در حال تقویت و پیشرفت حوزه ی هوایی کشور هستند. وی افزود:” پیشرفت های صنعت هوایی به گونه ای است که در حال حاضر صنعت هوایی ما موفق شد، جت جنگنده کوثر را با تکیه بر توانمندی های داخلی و بومی با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رونمایی کند و این در حالی است که تمام تست های آزمایشی این جت با موفقیت پشت سر گذاشته شده است و امروز صنعت دفاعی آماده است که در صورت تأمین منابع مالی، تولید این جت جنگنده را در دستور کار قرار داده و در اختیار سازمان رزم نیروی هوایی قرار دهد”.

امیر حاتمی با اشاره به دستیابی به فن آوری های پیشرفته طراحی و ساخت جت جنگنده کوثر گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا هنوز در این حوزه ها وابسته اند و با صرف هزینه های هنگفت نیازمندی های خود را تأمین می‌کنند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از آماده سازی جت آموزشی کوثر ۸۸ با طراحی، ساخت و فن آوری بومی و داخلی در آینده نزدیک خبر داد و نظرات راهبردی متخصصین، صاحب نظران و اندیشمندان حوزه ی هوایی را دریافت کرده و آن را در مسیر رشد و پیشرفت صنعت هوایی استفاده کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی، تصمیم گیری در حوزه ی صنعت هوایی را بسیار دقیق، ظریف و حساس دانست و گفت: سرمایه گذاری در بخش صنعت هوایی پرهزینه است و باید با دقت نظر در این خصوص حرکت کرد و برگزاری این همایش در واقع بستر سازی جهت حرکت در این مسیر پر افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه قدرت هوایی بخش مهم و تعیین کننده از قدرت دفاعی کشورمان محسوب می‌شود تصریح کرد: در این حوزه، بخش های راداری، پدافندی، پهبادی و نیروی هوایی از جمله ی مؤلفه های قدرت هوایی ایران اسلامی است که در طول ۴۰ سال عمر پر برکت نظام جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت های خیره کننده ای در تمام زمینه ها بخصوص حوزه ی پهبادی دست یافته ایم و در این خصوص جزء کشورهای اول دنیا محسوب می‌شویم.

امیر سرتیپ حاتمی ابراز امیدواری کرد صنایع هوایی وزارت دفاع می تواند با بهره گیری از تجارب ارزنده خود در طول ۴۰ سال اخیر، گام های بزرگی را در اقتدار روز افزون قدرت هوایی که لازمه  قدرت و بازدارندگی ملی است بردارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.