صفحه اصلی / استان ها / زنجان / راه‌اندازی بخش دیالیز انجمن بیماران کلیوی در زنجان
راه‌اندازی بخش دیالیز انجمن بیماران کلیوی در زنجان

همزمان با هفته حمایت از بیماران کلیوی

راه‌اندازی بخش دیالیز انجمن بیماران کلیوی در زنجان

بخش دیالیز انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان همزمان با هفته حمایت از بیماران کلیوی با ظرفیت ۳۰ تخت و مهمانسرای مجموعه با ۱۲ سوئیت آغاز به کار خواهد کرد.

کلیه

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا طهماسبی _ مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان بیان کرد: در سال ۹۱ ، کلنگ ساختمانی ۵ طبقه در استان زنجان با هدف ساخت کلینیک و درمانگاه ، آزمایشگاه ، بخش دیالیز ، بخش اداری ، آموزشی و مهمانسرا برای بیماران دیالیزی توسط انجمن خیریه بیماران کلیوی زنجان زده شد تا با این اقدام بخشی از نیازهای بیماران کلیوی این استان مرتفع شود.

وی افزود:  در پی این رخداد در اسفند ماه ۹۵ طبقه نخست این ساختمان که مربوط به بخش دیالیز است با  ۸۰۰ مترمربع مساحت و ۲تخت برای پذیرش بیماران آماده بهره برداری شد و بلافاصله پس از آن بخش اداری ، آموزشی و پژوهشی این ساختمان  آغاز به کار کرد.

مدیرانجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده در ۲۹ آبان ماه سال جاری ، مصادف با هفته حمایت از بیماران کلیوی ایران ، در نظر است مهمانسرای این مجموعه با ۷۵۰متر مربع زیربنا و ۱۲ سوئیت خانوادگی به بهره برداری برسد و مراسم گلریزانی نیز برای ایجاد بخش کلینیک تخصصی برگزار شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن خیریه بیماران کلیوی ایران، در حال حاضر در استان زنجان ۱۸۰۰  پرونده مربوط به بیماران دیالیزی ، پیوندی و مراقبتی ثبت شده است که از این میزان ۴۱۰ بیمار دیالیزی هستند که توسط ۲ مرکز در زنجان و ۶ مرکز در شهرستان های اطراف تحت درمان قرار دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.