صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / دانش‌آموزان عشایر خراسان‌جنوبی در چه شرایطی تحصیل می‌کنند؟
دانش‌آموزان عشایر خراسان‌جنوبی در چه شرایطی تحصیل می‌کنند؟

دانش‌آموزان عشایر خراسان‌جنوبی در چه شرایطی تحصیل می‌کنند؟

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان‌جنوبی در خصوص دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، گفت: در دوره ابتدایی دانش‌آموز عشایری بازمانده از تحصیل نداریم و تنها در مقطع متوسطه چند تن از دانش‌آموزان دختر، از تحصیل جا مانده‌اند.

مدرسه عشایر

«حسین انصاری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: عشایر جزو سرمایه‌های ملت ایران محسوب شده و حافظان حریم نیز هستند.

وی با بیان این‌که ما وظیفه داریم برای تداوم این امر، دانش‌آموزانی را تربیت کنیم که بتوانند برای مملکت مفید باشند، افزود: هم‌اکنون به جز شهرستان بیرجند، ۱۱ شهرستان استان دارای جمعیت عشایری هستند که از در مجموع این تعداد شهرستان، ۱۱ هزار و ۴۵۸ دانش آموز تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان‌جنوبی تصریح کرد : این تعداد دانش‌آموز در ۲۶۵ مدرسه و ۶۵۰ کلاس درس تحصیل می‌کنند.

انصاری افزود: ۹۶۰ معلم کار آموزش دانش‌آموزان ابتدایی را برعهده دارند و حتی در مدارسی که ۴ دانش‌آموز دارند، معلم حضور دارد.

وی با اشاره به این‌که امسال پنج درصد نسبت به سال گذشته افزایش دانش‌آموز داشته‌ایم، اظهار کرد: طی قراردادهای منعقد شده و کمک خیرین، ۱۵ مدرسه در حال ساخت در مناطق عشایری وجود دارند که پنج مدرسه، با پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات ساخت، آماده بهره‌برداری هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خراسان‌جنوبی گفت: در دوره ابتدایی دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداریم و تنها در مقطع متوسطه چند تن از دانش‌آموزان دختر، از تحصیل جا مانده‌اند.

انصاری در خصوص هوشمندسازی مدارس عشایری استان، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد مدارس عشایری استان نیمه‌هوشمند و ۲۰ درصد آن‌ها هوشمندسازی کامل شده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.