صفحه اصلی / استان ها / قزوین / پلیس سرپنجه امنیت حاکم است
پلیس سرپنجه امنیت حاکم است

جانشین فرماندهی انتظامی قزوین:

پلیس سرپنجه امنیت حاکم است

جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: استان قزوین جزو استان‌های امن کشور است و در حال حاضر در ارتباط با جرائم با کاهش چشمگیری روبه‌رو هستیم و می‌توان گفت سرپنجهٔ امنیت حاکم، پلیس است.

پلیس

به گزارش کسب و کار نیوز، سرهنگ مهدی حاجیان جانشین فرماندهی انتظامی استان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: امنیت یکی از نعمت‌های بی‌بدیل الهی است که خداوند برای رشد انسان‌ها امنیت را به مردم عطا کرده و بسترساز همهٔ پیشرفت‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی است.

وی افزود: زمانی که ناامنی در جامعه حاکم شود سیاستمداران توان اجرایی کردن سیاست خود را نخواهند داشت و بستر هرگونه پیشرفت را در امنیت بدانند لذا تمام جوامع مختلف در سراسر جهان برای ایجاد و حفظ نظم و آسایش جامعه خود قوانینی را تبیین کردند.

حاجیان خاطرنشان کرد: سرپنجهٔ امنیت حاکم پلیس است که در این راستا حاکمیت امن را در جامعه اعمال می‌کند.
 
جانشین فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک نظام اسلامی و ولایی دارای پلیس مقتدر، هوشمند و دانش‌محور است که وظیفه پلیس حفظ جان، مال و جامعه است چراکه اهمیت این مسئله در دین اسلام قیدشده است.

وی با اشاره به اینکه‌شان مردم ایران آن است که پلیسی شایسته، مقتدر و باایمان داشته باشند یادآور شد: امسال در راستای نمایش جلوه‌های اقتدار و هوشمندی جامع محور و دانش‌محور هفته ناجا با عنوان «پلیس مقتدر، امین مردم» نام‌گذاری شده است.

حاجیان اضافه کرد: پلیس به‌عنوان مجری قانون بایستی اقتدار اجرای قوانین و مقررات را داشته باشد و طبقه عام جامعه باید از این قدرت مشروع تبعیت کند.

جانشین فرماندهی انتظامی تأکید کرد: امروز امنیت را باید به تعبیر دیگر تفسیر کرد چراکه امروز مؤلفه‌های نرم‌افزاری دیگری وجود دارد که قدرت اقتصادی، سیاسی و فضای مجازی ما را بر این ساخت تا پلیس دانش‌محور داشته باشیم.

وی توضیح داد: امروز پلیس فتا توانسته بر فضای مجازی غالب آید و توانی که در فضای مجازی داشتیم بیش از ۸۰ درصد جرائم کشف‌شده است.
 

اجرای بیش از ۵۰ برنامه اصلی در هفته نیروی انتظامی در استان

جانشین فرماندهی انتظامی استان از اجرای ۵۰ برنامه اصلی در سطح قزوین و ۵۰ شهرستان دیگر با مجموع بیش از ۳۰۰ ریز برنامه خبر داد.

وی افزود: همایش پیاده‌روی کارکنان، حضور در نماز جمعه، برپایی چادرهای امدادی در مصلاهای نماز جمعه، عیادت و سر کشی بیمارستان، اجرای صبحگاه مشترک، تقدیر از کارکنان ساعی و تلاشگر، افتتاح طرح‌های مهندسی از برنامه‌های هفتهٔ ناجا است.

حاجیان خاطرنشان کرد: اهدای خون توسط کارکنان ناجا، راه‌اندازی قطار و اتوبوس نظم و دوستی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌های هفتهٔ ناجا است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اعلام کرد: مشارکت مردم در طرح پلیس افتخاری با استقبال چشمگیری رو به رواست که در این راستا ۵۱۰ زن و ۵۸۰ مرد اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.