صفحه اصلی / استان ها / لرستان / تأثیرگذاری مشاغل سبز در احیای محیط‌زیست

تأثیرگذاری مشاغل سبز در احیای محیط‌زیست

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: ایجاد شغل باید مبتنی‌بر توسعه پایدار باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «مهرداد فتحی‌بیرانوند» در جلسه شورای اداری استان که با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده در محل سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت محیط زیست، بیان کرد: گرمایش جهانی زمین، فرسایش خاک، از بین رفتن جنگل‌ها و … ازجمله مشکلات موجود زیست محیطی است که هرکدام اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد شغل و این‌که برخی مشاغل موجب تخریب محیط زیست شده است، افزود: ایجاد شغل باید مبتنی‌بر توسعه پایدار باشد.

فتحی‌بیرانوند با تاکید بر ایجاد مشاغل سبز و سازگار با محیط زیست، اضافه کرد: سند ملی اشتغال سبز رونمایی شده و با توجه به این‌که ایجاد چهار هزار شغل تعریف شده که می‌توان ۵۰۰ مورد را به مشاغل سبز اختصاص داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان این‌که لرستان برای انجام این ایده استان پایلوت شد، گفت: در این راستا در استان طرح ترویج و کارآفرینی سبز با استفاده از ظرفیت دختران فارغ‌التحصیل در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که ۷۱ نفر در این زمینه در استان ثبت‌نام شدند و در این راستا دو کارگاه و یک پنل برگزار شده است، گفت: در نهایت ایده ۲۰ نفر در استان تصویب شد که برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

فتحی‌بیرانوند با تاکید بر این‌که این مشاغل پایدار هستند و در راستای احیای محیط زیست تاثیرگذار هستند، گفت: محیط زیست استان از طرح‌های مشاغل سبز حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.