صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / امضای تفاهم‌نامه همکاری برای حمایت از ۱۷۰ طرح تحقیقاتی
امضای تفاهم‌نامه همکاری برای حمایت از ۱۷۰ طرح تحقیقاتی

امضای تفاهم‌نامه همکاری برای حمایت از ۱۷۰ طرح تحقیقاتی

نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و محمد حاجی آقا جانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای حمایت از ۱۷۰ طرح تحقیقاتی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امضاء شد. بر اساس این تفاهم نامه حمایت از ۱۰۰ طرح تحقیقاتی اعضای هیات علمی، ۳۰ طرح پسا دکتری، ۳۰ رساله دکتری و ۱۰ ثبت بین المللی اختراع توسط صندوق انجام می شود.
در نشست امضای این تفاهم نامه محمد حاجی آقا جانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گزارشی از فعالیت های دانشگاه ارائه داد و به فعالیت ۵۷ شرکت دانش بنیان و ۴ مرکز رشد اشاره کرد.
در ادامه نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی نیز با اشاره به فعالیت های صندوق اظهار کرد: حمایت از پژوهشگران و محققان کشور از طریق اعطای کرسی های پژوهشی، گرنت، حمایت از طرح های پژوهشی از جمله اقداماتی است که صندوق در راستای توسعه علمی و فناورانه در کشور انجام می دهد. در این راستا صندوق سه محور را برای فعالیت های خود متصور شده است.
ضرغام کمک و حمایت از پژوهش، فناوری و نوآوری، کمک به تقویت و توسعه زیرساخت های علم، فناوری و نوآوری در کشور و کمک به تحقیقات تحول آفرین را به عنوان محور فعالیت های صندوق دانست.
وی همچنین درباره داوری طرح های ارسالی به صندوق نیز بیان کرد: شیوه داوری پروژه های تحقیقاتی از زمان تاسیس صندوق راه اصلاح و بهبود را طی کرده به نحوی که چارچوب داوری پروژه های تحقیقاتی در بنیاد به نوعی همان اصول داوری شورای جهانی پژوهش در نشست سال ۲۰۱۸ است.

همچنین مطالعه کنید:

رویداد جینو

رویداد جینو در اینوتکس ۲۰۲۲ میزبان برترین های صنعت گیم ایران بود

رویداد اینوتکس گیم یا «جینو» با هدف نوآوری و توسعه صنعت ویدیو گیم، امسال برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.