صفحه اصلی / استان ها / لرستان / ۶۰ درصد احتیاج‎های دارویی جهان با جمع‎آوری گیاهان دارویی تامین می‌شود
۶۰ درصد احتیاج‎های دارویی جهان با جمع‎آوری گیاهان دارویی تامین می‌شود

یک دکترای باغبانی:

۶۰ درصد احتیاج‎های دارویی جهان با جمع‎آوری گیاهان دارویی تامین می‌شود

‌یک دکترای باغبانی گفت: احتیاج‎های دارویی جهان حدود ۶۰ درصد به وسیله جمع‎آوری گیاهان دارویی از رویشگاه‌های طبیعی تامین می‌شود.

گیاهان دارویی

‌اسفندیار حسنی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: از کل احتیاج‎های دارویی جهان حدود ۶۰ درصد به وسیله جمع‎آوری گیاهان دارویی از رویشگاه‌های طبیعی تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: این طور برداشت بدون کاشت، موجب نابودی ذخایر پر ارزش ژنتیکی خواهد شد. در نتیجه برای بقای گیاهان دارویی در طبیعت تدابیر بازدارنده مانند حراست گیاهان دارویی و ممنوعیت صادرات آنها مطلوب است.

 حسنی مقدم گفت: مناسب ترین روش حفاظت گیاهان دارویی متداول کردن زراعت و تولید انبوه آنهاست.

‌این دکترای باغبانی تصریح کرد: یکی از مراحل اهلی کردن گیاهان دارویی کشت و پرورش این گیاهان است.  در همین راستا زراعی کردن گیاهان دارویی در کشورهای پیشرفته طی اوایل قرن بیستم طرح‎ریزی و متداول شده است.

‌وی با بیان اینکه تولید داروهای گیاهی در کشور ما رونق اقتصادی ندارد و جمع آوری این گیاهان به منظور گیاه درمانی و تولید دارو یا صادرات به سایر کشورها رونق بیشتری دارد، افزود: با پیشرفت‎های جدید علوم شیمی و داروسازی، مواد موثره لازم در معالجات پزشکی به صورت مصنوعات کارخانه‌ای عرضه می‌شوند، برخی فکر می‌کنند با عرضه مواد مصنوعی از اهمیت گیاهان دارویی کاسته می‎شود و دیگر به تولید آنها نیازی نیست.

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک سوم داروهای مورد استفاده بشر را داروهایی با منشأ گیاهی تشکیل می‌دهند و این میزان مسلما رو به افزایش است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.