دکتر حسنعلی ویسکرمی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آموزش به دانشآموزان کمتوان ذهنی میتواند درگیری تحصیلی و مؤلفههای شناختی، انگیزشی و رفتاری آنان را افزایش داده و بهبود عملکرد تحصیلی آنان را در پی داشته باشد.
وی ادامه داد: یکی از وقایع اجتنابناپذیری که ممکن است در بعضی از خانواده رخ دهد، تولد کودکان کمتوان ذهنی است.
ویسکرمی اضافه کرد: این کودکان در همه جوامع بشری تعداد قابل توجهی از جمعیت را شامل میشوند. بنابراین هر اقدامی در جهت بهینه کردن شرایط زندگی آنها میتواند انواع مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… آنها را کاهش داده و در کنار آن مشکلات خانواده نیز کاهش یابد.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان افزود: اگر بر این باور باشیم که ستونهای تمدن هر جامعه بر نظام و ساختار آموزش و پرورش آن استوار است، بدون تردید سلامت، جامعیت و کارآمدی نظام آموزش و پرورش آن جامعه نیز در گرو سلامت، گستردگی، تنوع و کیفیت برنامههای جامع آموزش استثنایی و خدمات آموزشی مؤثری است که در مدارس عادی یا کلاسهای ویژه به دانشآموزان ارائه میشود.
وی افزود: آموزش استثنایی برنامهای تنظیم شده براساس ارزیابیهای مستمر و جامع بر کودک از تا پایان زندگی و همراه با خانواده، مدرسه و اجتماع است.
انتهای پیام