صفحه اصلی / استان ها / لرستان / ‌سالانه ۱۶ هزار کشته ناشی از تصادفات جاده‌ای در کشور ثبت می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس:

‌سالانه ۱۶ هزار کشته ناشی از تصادفات جاده‌ای در کشور ثبت می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس ‌گفت: بیشترین فراوانی حادثه‌های رانندگی در ۲۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‎دهد.

تصادف

‌ مجید کیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، با بیان اینکه سالانه ۱۶ هزار کشته ناشی از تصادفات جاده ای در کشور ثبت می‌شود، اظهار کرد: تلاش کنیم  سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد این آمار را کاهش دهیم.

 وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد تصادفات عامل خطای انسانی، ۷ درصد ایمن نبودن جاده و ۱۳ درصد وسیله نقلیه است، بیان کرد: عدم رعایت سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، رعایت حق تقدم  وخواب آلودگی را از دلایل اصلی تصادفات جاده ای است.

 کیان‎پور گفت: بیشترین تصادفات معمولا در ساعات اولیه صبح بین ۵ تا ۸ صبح و پایان روز بین ۵ تا ۸ شب صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس‌ با بیان اینکه بیشترین فراوانی حادثه‌های رانندگی در ۲۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می دهد، افزود: در هر حادثه سه عامل انسان، محیط و وسیله نقلیه نقش دارد و باید در فرهنگ رانندگی تجدید نظر کنیم درست است که خودروها تندرو هستند اما رعایت سرعت مطمئنه و توجه به جلو ضروری است همچنین رعایت حق تقدم و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی یک اصل انکارناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه  تجدید نظر در سرعت حرکت اتومبیل ها در برخی جاده‌های غیر ایمن و غیر استاندارد لازم است و باید فرهنگ سازی کنیم، اضافه کرد: در خیلی از جاده‌ها، اکثر تصادفات، واژگونی، عدم توجه به جلو و یا عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی است.

کیان‎پور با بیان اینکه مردم نقش شماره یک در کاهش تصادفات را دارند و باید برای جان خودمان ارزش قائل شویم، افزود: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن و باید صحبت کردن با تلفن همراه را در خودرو را کنار بگذاریم.

وی تاکید کرد: باید رعایت قوانین در اولویت قرار گیرد و تلاش کنیم در همه شرایط بهترین استفاده را داشته باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.