صفحه اصلی / استان ها / ایلام / بارندگی های پاییز ایلام نرمال خواهد بود
بارندگی های پاییز ایلام نرمال خواهد بود

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان ایلام:

بارندگی های پاییز ایلام نرمال خواهد بود

ایلام- راضیه فتاحی – خبرنگار کسب و کار: کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: پیش بینی می شود میزان بارش های پاییزه ایلام در سال جاری مناسب و اندکی بیشتر از نرمال باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مجتبی میهن پرست روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه به هیچ وجه وقوع سیل قابل پیش بینی نیست، اظهارداشت: شرایط جغرافیایی استان به گونه ای است که بارش های پاییزه به صورت رگباری است و به همین دلیل همواره به دستگاه های ذیربط هشدار داده می شود تا آمادگی لازم برای وقوع سیل احتمالی را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه توده های باران زایی که آسمان ایلام را ناپایدار می کنند، توده های سودانی و مدیترانه ای هستند، افزود: این توده ها اغلب بارش های رگباری داشته که با توجه به طبیعت کوهستانی شمال استان و وجود سنگلاخ و همچنین خاک رس و انباشت زباله های ساختمانی در مسیل ها، احتمال وقوع سیل را افزایش می دهد که بایستی مسیل ها قبل از وقوع بارندگی ها لایروبی شوند.
کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان ایلام با اشاره به سه فاز هواشناسی النینو، خنثی و لانینا، بیان داشت: پاییز گذشته فاز لانینا در استان و کشور حاکم بود و در حال حاضر این فاز در مرحله خنثی است و احتمال وقوع فاز النینو به صورت ضعیف و تا حدی متوسط وجود دارد، هرچند همانند سال ۹۴ نخواهد بود.
مجتبی میهن پرست با اشاره به اهمیت مقدار و گستردگی میزان بارندگی ها، خاطرنشان ساخت: هرچقدر بارندگی ها گستردگی بیشتری داشته و به اصطلاح به صورت بارش نرم و غیر رگباری باشد، طبیعتا بهتر و مناسب تر خواهد بود.
وی یادآور شد: با توجه به احتمال آغاز بموقع بارندگی ها در استان، توصیه می شود کشاورزان در زمان مناسب زمین های خود را آماده کشت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.