صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / خوزستان نیازمند حداقل ۲۰۰ مدرسه عشایری دیگر

رییس آموزش و پرورش عشایر استان عنوان کرد:

خوزستان نیازمند حداقل ۲۰۰ مدرسه عشایری دیگر

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به تحصیل حدود 16 هزار دانش‌آموز و نوآموز عشایری در استان، گفت: 650 مدرسه عشایری در استان وجود دارد اما هنوز به ساخت حداقل 200 مدرسه عشایری دیگر در استان نیاز داریم.

معلم مدارس عشایری - استان کرمان

حمید قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در طول سه سال اخیر حدود ۱۰۰ مدرسه با ظرفیت‌های مختلف در استان ساخته شده است؛ علی‌رغم تلاش‌های مناسبی که برای بهبود وضعیت فضاهای آموزشی انجام شده است اما این تعداد مدرسه نیز هنوز نتوانسته است نیازهای دانش‌آموزان عشایری را در مناطق استان برآورده کند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴۰ مدرسه چادری، ۸۸ مدرسه کانکسی، حدود ۴۰ مدرسه استیجاری و بیش از ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین، سنگی، گچی و یا با قدمت بالای ۳۰ تا ۴۰ سال در حوزه آموزش و پرورش عشایر خوزستان وجود دارد و ما همچنان برای توسعه فضای آموزشی به همکاری دستگاه‌های مختلف مانند سازمان نوسازی مدارس، خیرین مدرسه‌ساز و … نیاز داریم.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: هم‌اکنون ۶۵۰ مدرسه عشایری در استان وجود دارد اما این مدارس برای دانش‌آموزان کافی نیستند و حداقل به احداث ۲۰۰ مدرسه دیگر در حوزه آموزش و پرورش عشایر نیاز داریم تا تقریبا وضعیت عادی پیدا کنیم. البته مهرماه امسال یک مدرسه شبانه‌روزی پسرانه برای مقطع متوسطه اول در ایذه افتتاح می‌شود.

قنبری با اشاره به وجود ۸۸ مدرسه کانکسی در مناطق مختلف عشایری استان، گفت: در برخی مناطق صعب‌العبور امکان ایجاد مدرسه وجود ندارد و باید مدرسه کانکسی یا چادری در این مناطق ساخته شود. از ۸۸ مدرسه کانکسی موجود ممکن است ۷۰ مدرسه ظرفیت ساخت و ساز و تبدیل شدن به کلاس ساختمانی داشته باشند اما به دلیل کمبود اعتبارات هنوز این کار انجام نشده است.

وی خاطرنشان‌کرد: ۱۴ هزار نفر دانش‌آموز و دو هزار نوآموز پیش دبستانی در مجموعه آموزش و پرورش عشایر خوزستان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.