صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / رشد ۱۷۸ درصدی جرائم سایبری در کرمانشاه
رشد ۱۷۸ درصدی جرائم سایبری در کرمانشاه

رشد ۱۷۸ درصدی جرائم سایبری در کرمانشاه

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: در پنج ماهه امسال جرائم سایبری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 178 درصد رشد داشته است.

سایبری

به گزارش کسب و کار نیوز، سرهنگ ‌علی کریمی اظهار داشت: بیشترین جرائم استان مربوط به جرائم اقتصادی مانند برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی است که ۵۵ درصد جرائم را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: پس از آن جرائم اخلاقی که شامل مزاحمت‌های اینترنتی می‌شود با ۳۱ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

کریمی اظهار کرد: متاسفانه با وجود تاکیدهای مکرر و هشدارهای پلیس فتا بیشتر پرونده‌های برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به‌ علت اعتماد نابجا به دوستان و آشنایان اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه تصریح کرد: برخی افراد با اعتماد بی‌جا به دلایل مختلف کارت بانکی خود را به همراه رمز آن در اختیار دیگران قرار می‌دهند که این امر زمینه‌ سوء‌استفاده را برای مجرمان سایبری فراهم می‌کند.

وی افزود: بیشترین روش های کلاهبرداری سایبری شامل فیشنگ است. در این روش مجرمان سایتی کاملاً مشابه با سایت بانک اما با آدرسی متفاوت ایجاد کرده و قربانی را به آن می‌کشانند و اطلاعات بانکی آن‌ها را به سرقت می برند.

 کریمی به شهروندان توصیه کرد: از وارد نمودن مشخصات کارت بانکی خود برای خرید اینترنتی در وب سایت‌های فاقد حداقل نیازمندی های امنیتی( SSL و https ) خودداری کرده و تا جایی که می‌توانند برای وارد نمودن مشخصات حساب کاربری خود از صفحه کلید مجازی تعبیه شده در وب سایت‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.