صفحه اصلی / دسته بندی نشده / اختصاص ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا به مناطق روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان
اختصاص ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا به مناطق روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان

اختصاص ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا به مناطق روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه اشتغال گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده 650 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در 2 مرحله برای این استان اختصاص یابد که در مرحله نخست آن 485 میلیارد تومان تخصیص یافته است‌.

مشاغل خانگی

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌علیرضا نورا افزود: این تسهیلات یارانه دار و تلفیقی از صندوق توسعه ملی و منابع اعتباری بانک های عامل است که در مناطق مرزی با سود چهار درصد و در مناطق غیر مرزی با نرخ کارمزد ۶ درصد اعطا می شود‌.

وی گفت: تاکنون حدود ۵۹۱ میلیارد تومان طرح یعنی بیش از اعتبار تخصیصی به استان به بانک ها معرفی شده که در دست بررسی است‌.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار افزود: از اردیبهشت امسال تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جذب و مصوب بانک ها شده و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در مرحله پرداخت و امضای قرارداد است‌.

نورا افزود: همچنین برای جذب بهینه این تسهیلات مقرر شد بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نهادهای حمایتی بهزیستی ، بنیاد شهید و کمیته امداد با اولویت توسط بانک ها پرداخت شود‌.

وی تاکید کرد: روند بررسی طرح ها در استان با جدیت دنبال می شود، به طوری که دستگاه‌های اجرایی هم مکلف شدند تا رسیدن به نتیجه مطلوب‌ همراه با متقاضی در سامانه بانک‌، طرح‌ها را رصد ‌کنند‌.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان هم در این نشست گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۸۹۲ طرح با اعتباری بیش از ۷۹۸ میلیارد تومان به بانک های عامل برای اجرای طرح اشتغال روستایی ارسال شد‌.

مهرداد جهاندیده افزود: از این میزان طرح ارسالی به بانک، ۹۵۵ طرح با اعتباری بیش از ۸۵ میلیارد تومان به صاحبان مشاغل و متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.