چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / لرستان / پناه بردن به دژ عاشورا، حلال مشکلات کشور است
پناه بردن به دژ عاشورا، حلال مشکلات کشور است

قائم‌مقام صدا و سیما:

پناه بردن به دژ عاشورا، حلال مشکلات کشور است

‌قائم‌مقام سازمان صدا و سیما گفت: اگر به دژ عاشورا پناه ببریم بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

شانزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، سید رمضان‌علی موسوی‌مقدم در آیین اختتامیه شانزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی که در باغ گلستان خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: امروز کشور به مشکلات فراوانی مبتلا است و پناه بردن به دژ عاشورا، حلال مشکلات کشور است.

وی ادامه داد: بحر عظیم و اقیانوس بیکران و فرهنگ عاشورا در حدی است که از هر زاویه‌ای نگاه کنی ناگفته‌های فراوانی دارد که باید آنان را گفت و پند گرفت چراکه همه روز عاشورا و همه جا کربلاست.

موسوی‌مقدم با اشاره به وصف عاشورا در کتاب حماسه حسینی، خاطرنشان کرد: در کتاب حماسه حسینی آمده است حسین(ع) سرود انسانیت است، این در حالیست که عاشورا از نظر قدرت حماسه و از لحاظ انسانی بودن ارزشمند است.

قائم‌مقام سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، صبر، استقامت، آزادی‌خواهی و حفظ آرامش روانی در سخت‌ترین شرایط را از خصلت‌های والای انسانی در عاشورا ذکر کرد و ادامه داد: سرور و سالار شهیدان در برابر بی‌رحمی‌ها، قساوت‌ها، کینه‌ها و ستم‌ها قرار گرفت اما آنچه حسین(ع) بیان کرد انسانیت واقعی بود.

وی با اشاره به این‌که در قرن بیست‌ویکم به فراوانی ظلم و ستم گرفتاریم، ادامه داد: فریاد بلند عاشورا امروز در جهان طنین‌افکن است و از ظالمان و سران کفر باید پرسید چرا مردم بحرین، عراق، یمن، فلسطین و لبنان به ناحق کشته می‌شوند.

موسوی‌مقدم به طنین فریاد اباعبدالله اشاره کرد و افزود: امروز فریاد حسین(ع) در آن لحظه که که قنداق شش ماهه‌اش را گرفت و فرمود این فرزند گناهی ندارد، بلند است زیرا خون کودکان امروز نیز به ناحق ریخته می‌شود.

قائم‌مقام سازمان صداوسیما، امام حسین(ع) را سرود انسانیت برای مظلومان دانست و افزود: راه امام حسین(ع) راه هیهات من الذله است این در حالیست که امروز دنیا آزادگی را به مسلخ می‌برد و حقوق اولیه انسان‌ها را زیر پا می‌گذارد.

وی با اشاره به این‌که کشور ما به انواع گرفتاری‌ها مبتلاست، خاطرنشان کرد: اگر به دژ عاشورا پناه ببریم بر مشکلات فائق خواهیم آمد این در حالیست که گزینش دین واقعی سعادت دنیوی و اخروی را به‌دنبال دارد و عزت و شرف در گرو به باورمندی به دین است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.