صفحه اصلی / استان ها / قزوین / قزوین؛ پایلوت درمان الکترونیکی کشور
قزوین؛ پایلوت درمان الکترونیکی کشور

قزوین؛ پایلوت درمان الکترونیکی کشور

معاون عمرانی استاندار با اعلام این خبر که قزوین پایلوت درمان الکترونیکی کشور خواهد شد، گفت: بسترها و زیرساخت‌های لازم برای اینکه قزوین پایلوت درمان الکترونیکی در کشور باشد فراهم‌شده است.

آرشیو الکترونیکی اسناد

به گزارش کسب و کار نیوز، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در کارگروه هوای پاک اظهار کرد: بااینکه شهر قزوین جزء هشت شهر آلوده کشور نیست اما آلودگی سطح شهر از ارتفاعات بالا با چشم غیرمسلح نیز قابل‌مشاهده است و برای پیشگیری از آلودگی هوا علی‌رغم اقدامات صورت گرفته نیاز به اهتمام و توجه بیشتر مسئولین است.

فرخ‌زاد گفت: از محل توافق اعتبارات منابع طبیعی مقرر شد ۳۵ میلیارد تومان به بحث آبخیزداری استان اختصاص یابد که این اعتبار تقریباً با اعتبارات تخصیص‌یافته ۱۰ سال گذشته برابری می‌کند.

وی ضمن اعلام این خبر که قزوین پایلوت درمان الکترونیکی خواهد شد، اظهار کرد: بسترها و زیرساخت‌های لازم برای اینکه قزوین پایلوت درمان الکترونیکی در کشور باشد فراهم‌شده است، و با توجه به اینکه با اجرای این طرح بسیاری از کارهای کلینیکی و پاراکلینیکی از طریق الکترونیکی انجام می‌گیرد تا حد چشمگیری از بار ترافیکی استان کاسته شده و نقش بسزایی در جلوگیری از آلودگی هوا خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندار حفظ و احیاء باغات سنتی قزوین را یکی از اقدامات مهم برای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت:. در کمیسیون ماده پنج مقرر شد برای حفظ باغات سنتی ۱۰۰ هکتار از اراضی بالای اتوبان جایگزین ۵۰۰ هکتار از باغات در معرض خطر شود که با این اقدام درواقع ۵۰۰ هکتار از ۲۵۰۰ هکتار باغ سنتی قزوین احیا خواهد شد.

وی افزود: بااینکه همه دستگاه‌ها در حفظ و احیای باغات سنتی اتفاق‌نظر دارند اما تا قبل از این تصمیم هیچ اقدام کاربردی و اجرایی در این خصوص صورت نگرفته بود.

فرخزاد عنوان کرد: فرهنگ‌سازی از طریق صداوسیما، جراید و آموزش‌های همگانی نقشی بسزا در حفظ محیط‌زیست دارد، همچنین در این خصوص استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد را نیز نباید نادیده گرفت.

وی تشریح کرد: طرح ساخت مدرسه سبز با رویکرد گسترش فرهنگ‌سازی در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط‌زیست در استان آغاز شده است. تاکنون سه مدرسه به‌عنوان پایلوت مدرسه سبز انتخاب و مقررشده در مدارسی که از این به بعد ساخته می‌شوند تمام موضوعات زیست‌محیطی چون استفاده از انرژی‌های نو، ایجاد فضای سبز و حتی رنگ‌آمیزی داخلی در آن‌ها لحاظ شود و نیز مسائل محیط‌زیستی به دانش آموزان آموخته شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.