صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / انجام سم پاشی‌های به موقع، راهی برای پیشگیری از تب کریمه کنگو
انجام سم پاشی‌های به موقع، راهی برای پیشگیری از تب کریمه کنگو

انجام سم پاشی‌های به موقع، راهی برای پیشگیری از تب کریمه کنگو

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان گفت: انجام سم پاشی‌های به موقع و موثر در محیط می‌تواند به کاهش جمعیت کنه‌ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو کمک شایانی کند.

تب کریمه کنگو

به گزارش کسب و کار نیوز، عارفی نیا، امروز(۱۴ شهریور)، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و افزایش فعالیت کنه‌ها که در انتقال بیماری قابل اهمیت است و مجاورت شهرستان با کشور افغانستان، رعایت موازین بهداشتی، اجتناب ناپذیر است.
وی نسبت به رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه‌ای جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو که یک بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام است، هشدار داد. 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان بیان کرد: خودداری از کشتار دام در معابر و خیابان‌ها و عدم تماس دست با کنه و گوشت دام تازه ذبح شده و ترشحات حاصله و همچنین انجام سم پاشی‌های به موقع و موثر در محیط می‌تواند به کاهش جمعیت کنه‌ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری کمک شایانی کند. 
وی تصریح کرد: با توجه به مشترک بودن این بیماری و همچنین درمان بسیار سخت آن در انسان، مجموعه اقدامات دامپزشکی در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری بسیار مهم بوده و با توجه به بروز اندک بیماری در مناطق خاصی از کشور، این امر نشان دهنده کنترل بیماری توسط اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی از قبیل نظارت بر کشتارگاه‌ها و اطلاع رسانی، مبارزه با جمعیت کنه‌ها و سم پاشی اماکن دامی روستایی و توزیع سم در میان آن‌ها و آموزش چهره به چهره دامداران است.
عارفی نیا افزود: امید است مجموعه اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی مورد توجه مسئولان قرار گرفته و موجبات تقویت این گونه اقدامات که به طور مستقیم در امر سلامت انسانی دخیل است فراهم شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.