صفحه اصلی / استان ها / لرستان / بیشتر سدهای لرستان تخصیص آب ندارند!
بیشتر سدهای لرستان تخصیص آب ندارند!

بیشتر سدهای لرستان تخصیص آب ندارند!

‌مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: مهم‌ترین استراتژی شرکت، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، عملیاتی کردن طرح سازگاری با کم‌آبی، ادامه طرح احیاء و تعادل بخشی دشت‌ها، پیگیری تخصیص آب با اولویت تامین آب شرب است.

سد

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، رضا میرزایی در خصوص طرح‌های نیمه‌تمام حوضه آب استان بیان کرد: در سال‌های گذشته تعدادی طرح توسعه منابع آب در سطح استان آغاز شده که به علت کمبود اعتبار هنوز تکمیل نشده و بهره‌برداری از آنها به درازا کشیده شده است.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها در صورت تکمیل، علاوه بر این‌که می‌توانند به‌صورت مستقیم نقش بسیار مؤثری در تولید، رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی استان داشته باشند، بلکه می‌توانند زمینه را برای اجرای سایر طرح‌های اشتغالزای صنعتی و خدماتی فراهم کند.

میرزایی افزود: تامین اعتبار و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه آب، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای لرستان است که ان‌شاءالله در طی ۲ سال آینده با بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند، زمینه برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی سایر دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در بخش صنعت و خدمات فراهم می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان در خصوص نحوه تامین اعتبار و حل مشکل مالی پروژه‌ها اظهار کرد: اعتبارات دولتی محدود است و ما بایستی به دنبال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشیم و با ارائه راهکارهای مناسب و پیشنهادهای جذاب با رعایت ضوابط، زمینه لازم را برای ورود بخش خصوصی و تامین اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام فراهم سازیم.

میرزایی تصریح کرد: تاکنون نتایج خوبی در این خصوص داشته‌ایم و تکمیل ۲ پروژه ایستگاه پمپاژ کلکله و محمودآباد ازنا و تکمیل ساختمان موزه آب را با سازوکار ماده ۲۷ قانون الحاق ۲ را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.

وی بیان کرد: قصد داریم تا پایان سال جاری تعدادی از سدها را با اخذ مجوز ماده ۵۶ و عملیات تکمیل و بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ را از طریق سازوکار ماده ۲۷ الحاق ۲ به بخش خصوصی واگذار کنیم.

میرزایی در خصوص سایر اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار کرد: مهم‌ترین رویکرد وزارت نیرو در سال ۹۷ در حوضه آب، طرح ملی سازگاری با کم‌آبی است.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای لرستان نیز در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت نیرو، به‌طورجدی عملیاتی کردن طرح سازگاری با کم‌آبی را در دستور کار قرار داده است، چون بر این باوریم که اگر این طرح به‌درستی پیگیری و اجرا شود می‌تواند کشور را از بحران کم‌آبی نجات دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: نظر به اینکه بیشتر سدهای استان در سال‌های گذشته، ساختمان آنها تکمیل‌شده ولی فاقد مجوز تخصیص آب هستند، همچنین با در نظر گرفتن نقش محوری و زیرساختی آب برای سایر پروژه‌های اشتغال‌زا، پیگیری اخذ تخصیص‌های کلان و خرد از دیگر اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای لرستان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ است.

میرزایی در پایان از تلاش‌های صادقانه دکترخادمی، استاندار و  مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی که همواره در تامین اعتبار پروژه‌های حوضه آب و اخذ تخصیص آب در خدمتگزاری به مردم، شرکت آب منطقه‌ای لرستان را یاری کرده‌اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.