صفحه اصلی / استان ها / لرستان / ۷۰ درصد جمعیت روستایی و عشایر لرستان بیمه نیستند
۷۰ درصد جمعیت روستایی و عشایر لرستان بیمه نیستند

۷۰ درصد جمعیت روستایی و عشایر لرستان بیمه نیستند

مدیرکل تامین‌اجتماعی لرستان گفت: ۷۰ درصد جمعیت روستایی و عشایر استان هنوز تحت پوشش بیمه نیستند.

عشایر

به گزارش کسب و کار نیوز، علی جهانی در شورای هماهنگی رفاه با بیان اینکه در لرستان ۷۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، افزود: از این میزان افراد تحت پوشش، ۱۳۰ هزار نفر بیمه شده اجباری و کارگاهی هستند، ۴۰۰ هزار نفر شرایط اشتغال دارند ولی بستر اشتغال برای آن‌ها فراهم نیست.

وی با تأکید بر اینکه به‌طور متوسط تأمین اجتماعی لرستان ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان مستمری بازنشستگی پرداخت می‌کند، اظهار کرد: همچنین متوسط هزینه‌های درمان در استان ۳۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه در سال بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی در استان است، گفت: در حوزه درمان جزء ۱۰ استان برتر کشور هستیم.

جهانی با بیان اینکه در حوزه نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی لرستان نیازمند انسجام و تقویت هستیم، عنوان کرد: ۷۰ درصد از جمعیت روستایی و عشایر استان هنوز تحت پوشش بیمه نیستند.

وی با تأکید بر اینکه روند اشتغال و آسیب‌شناسی اشتغال در لرستان قابل تعمق است، افزود: بیشترین ایجاد اشتغال را می‌توانیم در حوزه روستایی و عشایری داشته باشیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر از جمعیت لرستان بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستند، افزود: ارائه خدمات به‌صورت الکترونیک یکی از اقدامات ما در استان بوده است.

جهانی بیان کرد: نظام بیمه روستایی از ساختار و مدل تأمین اجتماعی می‌تواند الگو گیری کند.

وی گفت: در حوزه بیمه بیکاری، جزء استان‌هایی بوده‌ایم که مقرری بیمه بیکاری را در یک سطح حفظ کرده‌ایم.

این مسئول با اشاره به تلاش برای حفظ اشتغال موجود، تصریح کرد: در استان نیاز به اشتغال پایدار داریم چراکه طرح‌های گذشته منجر به ایجاد اشتغال در لرستان نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.