صفحه اصلی / استان ها / گلستان / تحصیل ۲۵ درصد دانش‌آموزان گلستانی در مدارس غیر دولتی

تحصیل ۲۵ درصد دانش‌آموزان گلستانی در مدارس غیر دولتی

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان گفت: 279 هزار و 290 دانش‌آموز در گلستان معادل 85 درصد دانش‌آموزان استان در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند.

کلاس درس

به گزارش کسب و کار نیوز، «کمال‌الدین نظرنژاد» در جمع خبرنگاران با بیان این‌که دغدغه اصلی ما در سال جدید استقرار پایه دوازدهم است، اظهار کرد: در مهر امسال برای نخستین بار استقرار پایه دوازدهم را خواهیم داشت. دوره پیش دانشگاهی از امسال حذف خواهد شد و فقط امسال در مدارس بزرگسالان دوره پیش دانشگاهی را خواهیم داشت و به جای آن پایه دوازدهم مستقر خواهد شد.

وی افزود: هنرستان‌ها نیز تا امسال همیشه دارای دو پایه اول و دوم بودند اما از مهر ماه امسال کلاس‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در هنرستان‌ها استقرار پیدا خواهد کرد. استقرار یک پایه در هنرستان‌ها به معنای افزایش نیروی انسانی در این دوره‌ها و جمعیت دانش‌آموزان و … است.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که حوزه معاونت پیگیر آن است بحث ایجاد فرهنگ کارآفرینی و حمایت از ایده‌هاست. به‌علت مشکلات عدیده‌ای که در بحث توسعه اقتصادی وجود دارد، مقرر شد دبیرخانه کارآفرینی و رشد خلاقیت را در تمام سطوح با همراهی مدیر کل آموزش و پرورش استان و سایر نهادهای استانی در امسال افتتاح شود.

نظرنژاد با بیان این‌که انجمن‌های علمی در شهرستان‌ها، ناشناخته هستند، تصریح کرد: هر رشته‌ای برای خودش باید یک انجمن داشته باشد. ما در استان پنج انجمن داریم که می‌شود گفت تقریباً در سطح شهرگرگان این انجمن‌ها فعال هستند. به دنبال این هستیم که یکی از کارشناسان بخش آموزش و پرورش را مأمور کنیم در بخش انجمن‌های علمی به صورت جدی فعالیت کند.

وی در ادامه گفت: جمعیت دانش‌آموزان استان گلستان در سال تحصیلی ۹۶ – ۹۷، ۳۲۵ هزار و ۲۴۹ نفر بوده است.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: ۵۱٫۴۹ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۸٫۵۹ درصد دختر هستند. ۵۸٫۲۹ درصد دانش‌آموزان در شهر و ۴۱٫۷۱ درصد آن‌ها در روستا مشغول به تحصیل هستند.

نظرنژاد با اشاره به این‌که ۴۵ هزار و ۹۵۰ دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند، افزود: یکی از مواردی که می‌تواند در بحث تأمین نیروی انسانی موثر باشد، تقویت مدارس غیر دولتی است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال جمعیت دانش‌آموزی بزرگسال تقریباً به ۱۰ هزار نفر و جمعیت روزانه(دولتی و غیردولتی) به ۳۴۵ هزار نفر برسد.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش گلستانتصریح کرد: شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس بالاترین جمعیت دانش‌آموزی را دارند و ۴۴ درصد جمعیت دانش‌آموزان روزانه استان را شامل می‌شوند.

نظرنژاد یادآور شد: هم‌اکنون شمار مدارس دولتی ۲ هزار و ۱۵۶ آموزشگاه است. این تعداد در سال آینده به ۲ هزار ۱۸۰ آموزشگاه خواهد رسید. تعداد مدارس غیر دولتی نیز ۳۸۴ آموزشگاه است که بر اساس پیش‌بینی  قرار است به ۴۰۰ آموزشگاه برسد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش گلستان ۱۹ هزار و ۷۴۰ معلم رسمی و پیمانی، ۸۷۳ معلم حق‌التدریس، ۲۰۷ راننده و خدمتگزار، ۱۶۷ سرباز معلم و ۱۲ هزار و ۵۰۰ معلم بازنشسته دارد.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: تا پایان امسال ۱۲۰۰ نفر از نیروهای آموزش و پرورش استان شامل یک هزار و ۵۰ نیروی آموزشی و ۱۵۰ نیروی خدماتی بازنشسته می‌شوند.

نظرنژاد با بیان این‌که در استان سه دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، یادآور شد: امسال در دانشگاه فرهنگیان ۶۶۰ نفر پذیرش داشتیم، این در حالی است که در سال گذشته این رقم ۴۷۵ نفر بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.