صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / برگزاری نخستین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در آذربایجان‌شرقی
برگزاری نخستین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در آذربایجان‌شرقی

برگزاری نخستین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در آذربایجان‌شرقی

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری نخستین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در استان خبر داد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، «فرشاد رستمی» با بیان این‌که جشنواره غذا نیمه اول شهریورماه امسال در تبریز برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی و فرهنگ‌سازی استفاده از غذاهای سنتی، ایجاد فرصت بروز و ظهور استعدادهای طبخ غذا و ارتقای رفاه و توسعه در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری در استان برگزار می‌شود. 

وی با تبیین چرایی برگزاری این جشنواره گفت: احیای غذاهای سنتی، تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری، تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه‌های هر منطقه و ترغیب رستوران‌ها برای قرار دادن غذاهای محلی در منوی خود از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است. 

 وی افزود: جشنواره در سه  بخش عرضه، مسابقه ای بصورت آشپزی تفریحی بین خانواده ها و آشپزی حرفه ای بین مراکز مجاز پذیرایی و انتخاب مراکز برتر ارائه غذا برگزار شده و پس از داوری در مرحله مسابقه برگزیدگان به بخش کشوری راه خواهند یافت. 

 رستمی خاطرنشان کرد: این جشنواره به مدت سه روز از ۷ لغایت ۹ شهریور سال جاری از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۱ شب در محل پارک ائل‌گلی تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.