صفحه اصلی / استان ها / لرستان / ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی و هنری در لرستان
ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی و هنری در لرستان

ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی و هنری در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جلسه‌ی شورای اداری این اداره کل با تأکید بر لزوم ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی و هنری در سطح استان، گفت: بهترین راهکار تولید اندیشه و محصولات فرهنگی و هنری باکیفیت، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی و هنری است.

دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان بیان کرد: در راستای تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان و ایجاد عدالت فرهنگی، اجرای تفاهم‌نامه‌های منعقدشده با معاونت‌های وزارت به‌تناوب و بنا بر ظرفیت و امکانات به شهرستان‌های استان واگذار خواهد شد.

وی در ادامه به لزوم تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی به‌صورت منظم در شهرستان‌های استان تأکید کرد و افزود: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های استان به‌عنوان دبیر این شورا موظف هستند تا با تشکیل اتاق فکر و بهره‌مندی از ظرفیت اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف، علاوه بر بالاتر بردن کیفیت موضوعات و دستور کارهای جلسات، خلاصه مذاکرات، مصوبات و فعالیت‌های صورت گرفته را به دبیرخانه‌ی شورا در استان ارائه دهند تا این شورا در سطح استان با وحدت رویه‌ی بیشتری به کار خود ادامه دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل اتاق‌های فکر فرهنگی مختلف در مرکز استان خبر داد و گفت: بنا بر سیاست‌های وزارت به‌زودی چهار اتاق فکر با موضوعات فرهنگ و فناوری، فرهنگ و اقتصاد، فرهنگ و دین و فرهنگ و جامعه در مرکز استان و با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل خواهد شد تا ضمن دعوت از صاحب‌نظران این حوزه‌ها، نسبت به تدوین برنامه‌ها، راهکارها و موضوعات فرهنگی و هنری اقدام شود.

حنان در تشریح این موضوع، گفت: با توجه به گسترش فناوری‌های مختلف در سطح جهان و حضور پررنگ این فناوری‌ها در زندگی فردی و اجتماعی نیاز است رابطه‌ی بین فرهنگ و فناوری تقویت‌شده تا از این راه بتوان فناوری‌های روز را به خدمت نیازهای فرهنگی جامعه درآورد.

وی در ادامه به تبیین موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر پرداخت و گفت: امروزه اقتصاد فرهنگ و هنر در بسیاری از کشورهای جهان بسیار پردرآمد است و مورد استقبال قرار می‌گیرد و نیاز است در کشور ما نیز نسبت به تقویت آن اقدام شود که تشکیل این اتاق فکر یکی از راهکارهای آن به‌حساب می‌آید و می‌تواند به‌عنوان نمونه با ایجاد با ایجاد بازارچه‌های اقتصادی، عرضه‌ی محصولات فرهنگی و هنری را تسهیل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس به رابطه‌ی تنگاتنگ دین و فرهنگ اشاره کرد و یادآور شد: دین و فرهنگ از ابتدا باهم قرابت داشته‌اند و یکی از اهداف تشکیل اتاق فکر فرهنگ و دین، شکل‌گیری اندیشه‌ی تلفیقی فرهنگ دینی و ملی است و ازآنجا که کشور ما از زیرساخت‌های قوی فرهنگ دینی و فرهنگ ملی برخوردار است، باید با نگاهی علمی به فکر نزدیکی بیشتر این دو حوزه باهم بود و این بهترین و مطمئن‌ترین راهکار برای مقابله با تهاجمات فرهنگی است.

حنان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع غنی‌سازی برنامه‌های فرهنگی و هنری پرداخت و گفت: در تدوین برنامه‌های فرهنگی و هنری باید از تکرار دوری کرد و با بهره‌مندی از طرح‌های نو و خلاقانه نسبت به اجرای برنامه‌های تازه در راستای نیازمندی‌های فرهنگی و هنری اقدام شود.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم شکل‌گیری گفتگوی فرهنگی در سطح استان، گفت: گفتگو یکی از مهم‌ترین راهکارهای حل مشکلات و موضوعات امروز کشور است که هم سیره‌ی اهل‌بیت بوده و هم بارها مورد تأکید قرآن قرارگرفته و از همین روی لازم است زمینه‌ی گفتگوی اهالی فرهنگ با خود و فعالان سایر حوزه‌ها ازجمله اهالی هنر فراهم شود زیرا موضوع فرهنگ در حوزه‌ی اندیشه بوده و هنر ناظر به خلاقیت است و نیاز است این دو حوزه بیش‌ازپیش به هم نزدیک شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود از ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی و هنری در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال، بالا بردن کیفیت کالای ایرانی است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این زمینه به‌خوبی عمل کنند و در این راستا نیاز است شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی و هنری در استان ایجادشده تا با تولید فکر و محصولات فرهنگی و هنری باکیفیت و با محوریت دانش و علم هم زمینه‌ی رفع کاستی‌ها و نواقص ایجاد شود و هم زمینه‌ی اشتغال‌زایی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر فراهم آید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.