چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / انشعابات غیرمجاز ۱۴ میلیون مترمکعب آب در کرمانشاه هدر می‌دهد
انشعابات غیرمجاز ۱۴ میلیون مترمکعب آب در کرمانشاه هدر می‌دهد

معاون آبفای استان:

انشعابات غیرمجاز ۱۴ میلیون مترمکعب آب در کرمانشاه هدر می‌دهد

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از برآورد وجود بیش از 20 هزار انشعاب غیرمجاز آب در شهرهای استان خبرداد که میزان مصرف آنها نزدیک به 14 میلیون مترمکعب در سال است.

انشعابات غیرمجاز

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان، رضا داو‌ودی اظهار کرد: در ۱۶ ماه گذشته (ابتدای فروردین ۹۶ تا پایان تیرماه ۹۷) دو هزار فقره انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در شهرهای استان شناسایی شده که پس از طی مراحل قانونی ۱۸۰۰ فقره آن به انشعاب مجاز تبدیل شد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه میزان مصرف این انشعابات غیرمجاز را ۱۴ میلیون مترمکعب در سال برآورد کرد که ۱٫۳ میلیون مترمکعب آن پس از طی مراحل قانونی تبدیل به مجاز شده است.

‌داوودی با اشاره به اینکه بیشترین انشعابات غیرمجاز در مناطق حاشیه‌‌نشین شهر قرار دارد و ساکنان این مناطق به‌ صورت ثبت نشده و غیرمجاز از آب استفاده می‌کنند، افزود: بیشترین انشعابات غیرمجاز مربوط به شهرهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و کنگاور است.

وی وجود اشتراک‌های غیرمجاز را موجب افزایش هزینه‌های جاری و مانع ارائه خدمات مطلوب به مردم دانست.

داوودی همچنین از انشعابات غیرمجاز به عنوان مهمترین عامل هدررفت آب یاد کرد و ادامه داد: عدم تعادل فشار در شبکه توزیع آب، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری و عدم پرداخت آب‌بها، تشدید نشت از این انشعابات(به علت اینکه معمولا از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد استفاده می‌شود) و نصب غیراصولی آن از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه آب شهری براساس ماده ۶۶۰ ‌قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است، تصریح‌ کرد: به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.