صفحه اصلی / استان ها / گلستان / آغاز طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گلستان
آغاز طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گلستان

آغاز طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گلستان

معاون سلامت دامپزشکی گلستان گفت: با توجه به مشاهده مواردی از بیماری در نقاطی از کشور، طرح پایش و مراقبت و نمونه‌برداری از طیور بومی در بازارچه‌های فروش پرندگان در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان آغاز شده است.

آنفلوآنزای پرندگان

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر «محمد حسین مسلمی» اظهار کرد: برنامه پایش بیماری آنفلوانزای پرندگان در تابستان با هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور در استان آغاز شده است که با برنامه‌ریزی‌ها طی دو هفته آتی از تعداد ۳۰ روستای استان و بازارچه‌های فروش پرندگان محلی نمونه‌برداری از پرندگان آبزی سان اعم از اردک، قو، غاز و … جهت تعیین وجود یا نبود تیپ‌های مختلف ویروس آنفلوانزا انجام خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به این‌که طیور آبزی‌سان یکی از از زنجیره‌های انتقال بیماری آنفوانزای فوق حاد پرندگان به طیور صنعتی و بومی محسوب می‌شود،  پایش و ردیابی بیماری در جمعیت مذکور بسیار حائز اهمیت است.

مسلمی در خصوص نحوه پایش در این طرح، گفت: در این طرح علاوه‌بر بازارچه‌های هفتگی فروش پرندگان، روستاهایی که در نزدیکی مزارع پرورش طیور صنعتی در سطح استان قرار گرفته‌اند به‌صورت انتخابی مورد پایش و نمونه‌برداری قرار خواهند گرفت تا از این طریق بتوان در صورت ردیابی ویروس در اسرع وقت نسبت به کنترل بیماری و انتقال آن به طیور صنعتی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.