صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / تعداد محیط‌بانان هفتادقله کم است
تعداد محیط‌بانان هفتادقله کم است

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

تعداد محیط‌بانان هفتادقله کم است

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باتوجه به وسعت منطقه هفتادقله تعداد محیط بانان کم است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نمکی به همراه هیات همراه در این بازدید ضمن دیدار با محیط بانان، گزارشی از وضعیت مناطق حفاظت شده استان، مشکلات منطقه و وضعیت معیشتی پرسنل یگان حفاظت محیط زیست نیز دریافت کرد.

منطقه حفاظت شده ۷۰ قله اراک به مساحت ۹۸ هزار هکتار دارای ۲ محدوده شمالی و جنوبی است که محدوده شمالی در برگیرنده بخش‌های عمده ارتفاعات ۷۰ قله و دره‌های سیبک و چکاب و محدوده جنوبی شامل ارتفاعات ازنا، لته‌در و سله‌بهر است که زیستگاه ییلاقی و مهاجرت منطقه‌ای حیات‌وحش محسوب می‌شود.

این منطقه به دلیل ویژگی‌های خاص توپوگرافی، تنوع گیاهی و جانوری از قدیم جزء شکارگاه‌های مشهور ایران بوده و حدود ۶۲ کتیبه از دوران قاجاریه در کوه‌های هفتاد قله حک شده که بیانگر وفور شکار و سرسبزی این منطقه است.

کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، کفتار، شغال، گرگ، گورکن، خرگوش، تشی ( جوجه تیغی) و روباه از پستانداران این منطقه محسوب می‌شوند و چند نوع افعی، مارآبی و لاک پشت نیز در این منطقه دیده شده است.

کبک، تیهو، بلدرچین، باقرقره، کبوتر چاهی، کبوتر کوهی، عقاب طلایی، سارگپه، هما، کرکس، دال، شاهین، بحری، لیل، بوتیمار و حواصیل از پرندگان این منطقه هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.