صفحه اصلی / استان ها / لرستان / پرداخت ۳۰ میلیارد تومان برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک
پرداخت ۳۰ میلیارد تومان برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک

پرداخت ۳۰ میلیارد تومان برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک

استاندار لرستان از پرداخت 30 میلیارد تومان برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.

فلک‌الافلاک

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر موسی خادمی در جمع خبرنگاران، هتل صخره‌ای را نمادی از به هم ریختگی کار عمرانی دانست و افزود: کسانی که مانع سرمایه‌گذاری در استان می‌شوند به مردم معرفی شوند.

وی قلعه فلک‌الافلاک را بزرگترین اثر تاریخی قوم لر دانست و آزادسازی حریم آن را از اولویت‌های کاری استانداری دانست و ادامه داد: کار آزادسازی حریم این اثر انجام و ۳۰ میلیارد تومان به سپاه لرستان پرداخت شد.

وی به اتمام مطالعه بام لرستان طی چند روز دیگر اشاره کرد و افزود: بام لرستان باید مطابق استانداردهای پارک جنگلی باشد.

خادمی با اشاره به این‌که تاکید مجموعه ارشد استان بر این است که زمین پارسیلون به منطقه اقتصادی تبدیل شود، به مشکلات فرودگاه خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: برای اولین بار ۶ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و ۱۰ میلیارد از اعتبارات وزارت راه مصوب شده است؛ بخشی از مشکلات فرودگاه به دلیل موقعیت جغرافیایی و عدم فرود هواپیماهای پهن‌پیکر است این در حالی است که تا پایان شهریور سازمان هواپیمایی برنامه پرواز روزانه را به استان ارائه خواهد داد.

استاندار لرستان با بیان این‌که برای سدهای استان اعتبارات خوبی گذاشته شده است، تصریح کرد: امسال برای سد تاج امید ۹ میلیارد تومان بودجه توازن منطقه‌ای اختصاص داده شد، برای اجرای سدها باید مشارکت بخش خصوصی افزایش یابد.

وی با اشاره به این‌که سد بختیاری دو بار در شورای اقتصاد رد شد، اظهار کرد: نهایتا فاینانس این سد در شورای اقتصاد تصویت و موانع داخل آن برداشته شد.

خادمی با بیان این‌که امسال در حوزه راهداری کارهای خوبی از جمله حذف نقاط حادثه‌خیز انجام شد، اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ کیلومتر چهاربانده ایجاد شد و چهاربانده‌های خرم‌آباد به نورآباد، کوهدشت و نورآباد ۲۴ میلیارد تومان اعتبار دارند.

وی با اشاره به این‌که از اعتبارات عمرانی ۲ میلیارد به پروژه زیرگذر بهارستان اختصاص داده شد، به کوتاه شدن بخشی از طول این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه با روند خوبی در حال انجام است.

خادمی به رتبه چهارم لرستان در نرخ بیکاری اشاره  کرد و ادامه داد: آمار فصلی سازمان آمار در طول سال قابل ارزیابی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.