صفحه اصلی / استان ها / لرستان / در مقابل کشاورز، اسلحه جنگل‌بان روا نیست
در مقابل کشاورز، اسلحه جنگل‌بان روا نیست

یک فعال زیست محیطی:

در مقابل کشاورز، اسلحه جنگل‌بان روا نیست

یک فعال زیست محیطی گفت: در مقابل کشاورز، اسلحه جنگل‌بان روا نیست.

جنگل

‌آرش دریکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: با توجه به روش زندگی جنگل‌نشینان و روستاییان لرستان ادامه حیات و گذراندن زندگی‌ این دو ارتباط مستقیمی با منابع طبیعی دارد.

وی با اشاره به هجوم بی‌رویه به منابع طبیعی و کاستن سطح جنگل‌ها ‌بیان کرد: هم اکنون لرستان در بحث حفاظت از منابع طبیعی با توجه به تلاش‌های دفتر حفاظت سازمان جنگل‌ها در راستای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی مانند قطع درخت، حمل زغال، کشت غیرمجاز در اراضی جنگلی، حمل محصولات غیرچوبی بدون مجوز و… در میان استان‌های خارج از شمال مطرح شده است.

این فعال زیست محیطی با بیان اینکه ۴۰ درصد وسعت استان را جنگل تشکیل می‌دهد، افزود: با توجه به این شرایط مسلح کردن نیروهای حفاظتی ادارات منابع طبیعی مقداری نگران کننده است، چراکه احتمال بروز مشکلات و به بار آوردن خسارات غیرقابل جبرانی را فراهم می‌آورد.

وی گفت: محیط‌بانان به واسطه اینکه طرف مقابل جهت صید جانوران و حیوانان وحشی از اسلحه استفاده می‌کند یا با قاچاقچیان چوب سر و کار دارند، مسلح می‌شوند که توجیه‌پذیر است اما کشاورز یا دامداری که با دست خالی و در نهایت یک اره به دست به دنبال امرار معاش است، نباید با جنگل‌بان مسلح روبرو شود و یا مورد هدف قرار گیرد.

دریکوندی ادامه داد: به جای اینکه نیروهای حفاظتی را وارد بحث‌های نظامی کرده و آنها را جهت بالا بردن اطلاعات نظامی به مراکز آموزشی مربوطه به مدت یک یا چند دوره اعزام کنیم باید اقدام به برگزاری کلاس‌های توجیهی آموزشی برای این نیروها کرد.

این دوستدار محیط زیست بیان کرد: این کار برای بالا بردن سطح علمی-اجتماعی در جهت افزایش توان نیروها در راستای بیان فواید جنگل و درخت و مراتع در اذهان جنگل‌نشینان بوده و نیز طریقه برخورد با متخلفین در راستای تفهیم تخلف مربوطه و پذیرش آن و اظهار ندامت توسط متخلف است.

وی اظهار کرد: این روش و طرز برخورد در جهت اعتلای مفاهیم منابع طبیعی و رواج آن و جلوگیری از تخلف‌های موجود در این بخش است و همچنین زمینه را برای احیاء و توسعه جنگل‌ها و مراتع مؤثر فراهم می‌آورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.