صفحه اصلی / استان ها / لرستان / توسعه بیشتر صنعت گردشگری منوط به تأمین امنیت گردشگران

توسعه بیشتر صنعت گردشگری منوط به تأمین امنیت گردشگران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان توسعه بیشتر صنعت گردشگری را منوط به تأمین امنیت گردشگران دانست.

قلعه فلک‌الافلاک

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه کمیسیون نظارت بر امنیت گردشگران شورای تأمین استان با اشاره به تأثیر گردشگری بر اقتصاد گفت: امروزه از گردشگری به‌عنوان یک صنعت نام‌برده می‌شود که علاوه بر بعد اقتصادی آن باعث ایجاد شادی در جامعه می‌شود.

خجسته‌پور تصریح کرد: امروزه کشور به سمت توسعه گردشگری پیش رفته که استان لرستان نیز در این مسیر خوب قدم برداشته است. 

وی گفت: توسعه بیشتر این صنعت منوط به تأمین امنیت گردشگران است که خوشبختانه در استان تاکنون در این مورد با مشکل حاد و خاصی برخورد نکرده‌ایم. 

معاون استاندار لرستان افزود: در بحث‌های مرتبط با امنیت گردشگران پیشگیری مقدم بوده و بایستی راهکارهای پیشگیرانه مدنظر قرار گیرد که یکی از کارهای پیشگیرانه فرهنگ‌سازی در نقاط گردشگری است. 

خجسته‌پور به برگزاری تورهای غیرمجاز در سطح استان اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی ضمن معرفی تورهای غیرمجاز جهت برخورد قانونی نسبت به معرفی تورهای دارای مجوز به گردشگران اقدام کند.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی بایستی در صورت برخورد با تورهای گردشگری نسبت به بررسی مجوز تور اقدام و در صورت نداشتن مجوز برگزاری نسبت به معرفی جهت برخورد قانونی اقدامات لازم را انجام دهد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در ادامه گفت: یکی از موضوعات مهم، تأمین امنیت گردشگران در روزهای غیر پیک بوده که می‌توان از ظرفیت بخشداران و دهیاران مسیرهای گردشگری در این مورداستفاده کرد.

وی افزود: مسیرهای مناسب گردشگری بایستی تعریف‌شده و دهیاران این مسیرها آموزش‌های لازم را ببینند. 

خجسته‌پور در خصوص واحدهای غیرمجاز نیز گفت: لیست این واحدها و آسیب‌های مترتب جهت طرح در شورای تأمین توسط میراث فرهنگی ارائه شود تا راهکارها و اقدامات قانونی لازم در خصوص آن‌ها اتخاذ شود. 

در ابتدای جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ضمن تأکید بر نقش صنعت گردشگری بر توسعه و ایجاد اشتغال گفت: دستور کار این جلسه ارائه برنامه دستگاه‌های مرتبط با موضوع گردشگری و اعضای کمیسیون در تأمین امنیت گردشگران ورودی به استان، ارتقای فرهنگ عمومی در جهت بهره‌برداری از منافع و مزایای حضور گردشگران، ساماندهی و برخورد جدی با مراکز غیرمجاز اقامتی و پذیرایی در سطح استان، برخورد با برگزاری تورهای غیرمجاز، تعیین تکلیف جاذبه‌های گردشگری طبیعی در اختیار دیگر دستگاه‌ها ازجمله منابع طبیعی، محیط‌زیست و … است. 

امین قاسمی اهم مشکلات در بحث امنیت گردشگران را ساماندهی تورهای غیرمجاز ورودی و خروجی، برخورد جدی با مراکز پذیرایی غیرمجاز، مرتفع نمودن نقاط حادثه‌خیز در مسیر مناطق گردشگری و تأمین امنیت این مسیرها دانست و خواستار همکاری دیگر دستگاه‌ها در مرتفع کردن این مشکلات شد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.