صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / مناطق کویری خوسف؛ زیستگاه پرنده میلیون دلاری

مناطق کویری خوسف؛ زیستگاه پرنده میلیون دلاری

​سرپرست حفاظت محیط زیست خوسف گفت: خصوصیات اکولوژیکی زیستگاه شامل امنیت، آب و غذا و بکر بودن مناطق کویری خوسف، زمینه زیست و ماندگاری این پرنده زیبا را فراهم آورده است.

زاغ بور

مسعود مستقیم در گفت و گو با ایسنا ، با بیان اینکه   گونه آندمیک زاغ بور گونه جانوری است که در سایر کشورها نیست و فقط زیستگاه آن در برخی از استان‌های کویری ایران است، افزود: این پرنده به دلیل خصوصیات خاص بیولوژیکی، زیبا بودن و به شدت کم یاب بودن، مورد توجه طبیعت گردان از سراسر دنیاست که موجب شده برای زاغ بور هزینه فراوانی داده شود و به همین دلیل به پرنده میلیون دلاری معروف شده است. 

وی افزود: زاغ بور، این مرغک زیبای کویری، یگانه پرنده خالص ایرانی است که   می‌تواند بعنوان یکی از مهمترین مظاهر طبیعت ایران زمین به جهانیان معرفی شود و گردشگران بسیاری را به سوی کویر مرکزی ایران بکشاند.

مستقیم با بیان اینکه زاغ بور یا زاغ کویری   پرنده‌ای   از خانواده کلاغ ها   است، ادامه داد: این پرنده تفاوت‌های زیادی با دیگر خویشاوندانش از جمله زمینی بودن، داشتن صدای خوش و رنگ نخودی مایل به قهوه‌ای دارد. دارد.

سرپرست حفاظت محیط زیست خوسف یادآورشد: کویر شهرستان خوسف به علت دارا بودن زیستگاه‌های متنوع و شرایط خاص اکولوژیکی و بیولوژیکی از تنوع بالای گونه‌های جانوری نظیرکل و بز، قوچ ومیش، آهو و جبیر، هوبره و زاغ بور، گربه سانان و انواع مختلف پرندگان   برخوردار است .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.