صفحه اصلی / استان ها / لرستان / ضرورت کاستن بار سنگین معاش از دوش کشاورزان
ضرورت کاستن بار سنگین معاش از دوش کشاورزان

یک جامعه‌شناس تاکید کرد:

ضرورت کاستن بار سنگین معاش از دوش کشاورزان

یک جامعه‌شناس گفت: بار سنگین معاش از دوش بخش کشاورزی و دامداری کاسته شود.

کشاورزی

دکتر مجتبی ترکارانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تأکید بر ضرورت کاستن بار سنگین معاش از دوش بخش کشاورزی و دامداری در استان اظهار کرد: امروزه به خاطر فقر و نیاز خانواده زمین‌های مراتع و جنگلی تبدیل به کشت شده و با بازدهی اندک نه تنها باعث رفع معاش نشده بلکه منجر به خسارات زیادی به منابع طبیعی شده‌اند، بنابراین نیروی کاری که در حوزه کشاورزی مشغول شده نه تنها فرصت شغلی واقعی نیست بلکه اقتصاد در بلندمدت هزینه‌های زیادی بابت اشتغال چنین افرادی می‌پردازد.

ترکارانی همچنین با تأکید بر ضرورت کاستن از بار کاهش بیکاری بر روی دوش ادارات دولتی تصریح کرد: عدم توجه به این موضوع باعث می‌شود که عملاً این ادارات دولتی کارایی نداشته باشند. همانطوری که کارشناسان اقتصاد می‌گویند وجود نیروی کار در یک حوزه بیشتر از میزان مناسب باعث بازدهی نزولی شده است.

این جامعه‎شناس تصریح کرد: این وضعیت در ادارات استان حاکم است و ضرورت دارد که نسبت به تبدیل و جهت‌دهی این نیروها در جای مناسب، اقدامات لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: ایجاد همکاری‌های مؤثر و ارگانیکی بین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در جهت توانمند کردن فارغ‌التحصیلان دبیرستانی و دانشگاهی کشور برای کسب یک مهارت در کنار اخذ مدارک تحصیلی می‌تواند در پیدا کردن شغل در آینده مؤثر باشد زیرا آموزش‌های دانشگاهی فاقد توان و مهارت کارآفرینی یا جذب یک شغل در نظام اقتصادی ما هستند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.