صفحه اصلی / استان ها / لرستان / آغاز فاز دوم مرمت خانه طباطبایی‌های بروجرد
آغاز فاز دوم مرمت خانه طباطبایی‌های بروجرد

آغاز فاز دوم مرمت خانه طباطبایی‌های بروجرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از آغاز فاز دوم مرمت و بازآفرینی معابر مجموعه طباطبایی‌ها خبر داد.

خانه طباطبایی

به گزارش کسب و کار نیوز، سید امین قاسمی گفت: مجموعه طباطبایی‌ها یک بلوک شهری غنی فرهنگی تاریخی بوده که در محله‌ای به همین نام قرارگرفته است که فاز اول مرمت آن در سال گذشته صورت گرفت.

وی با اشاره به اعتبار ۹۴۰ میلیون ریالی در نظر گرفته‌شده برای انجام این پروژه تصریح کرد: اعتبار این مرمت با رایزنی‌های انجام‌شده با سازمان از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

این مسئول افزود: این فاز از مرمت شامل تراشیدن اندود جداره‌ها و اجرای مجدد آن باکاهگل، اجرای نمای سنتی آجری، بندکشی نماهای آجری و اجرای سنگ‌فرش بخشی از معبر اصلی مجموعه طباطبایی‌ها است.

وی بیان کرد: محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی مجموعه طباطبایی‌های بروجرد در سال ۹۴ توسط این اداره کل تدوین و ابلاغ شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، خانه افتخارالاسلام طباطبایی مربوط به دوره قاجار است. این خانه متعلق به یکی از روحانیون برجسته شهر و از خانواده سادات طباطبایی بروجرد به نام حاج افتخار الاسلام نبوی طباطبایی بوده است.

خانه در کوچه معروف به حاج افتخار در محله صوفیان واقع است که در زمان خود یکی از بزرگترین خانه‌های مسکونی شهر بوده و درحال حاضر از زیباترین منازل مسکونی قدیم در شهر بروجرد است. این اثر در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ با شمارهٔ ثبت ۱۱۷۵۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.