صفحه اصلی / استان ها / لرستان / فاضلاب، مانع صادرات ماهی از لرستان
فاضلاب، مانع صادرات ماهی از لرستان

فاضلاب، مانع صادرات ماهی از لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: تمام کشتارگاه‌های استان به تجهیزات پیشرفته و پیش‌سرد برای مقابله با بیماری‌های دامی مجهز می‌شوند.

ماهی

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، دکتر غلامرضا توکلی با اشاره به طرح جمع‌آوری فروش دام‌های زنده در سطح میادین شهرها در تمام شهرستان‌های استان اظهار کرد: این طرح در حال اجراست و افرادی که مبادرت به این کار دارند، باید از دامپزشکی استان مجوز بگیرند، در غیر اینصورت باید کار خود را تعطیل کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته و امسال دام‌ها و طیور به صورت رایگان با همکاری استانداری سم‌زدایی شدند و طی دو ماه آینده نیز تمام کشتارگاه‌های استان به تجهیزات پیشرفته و پیش‌سرد برای مقابله با بیماری‌های دامی مجهز می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: سال گذشته بیش از ۴۰۰۰ تن ماهی قزل آلا در استان تولید شده و برتر کشور شناخته شده‌ایم.

توکلی با اشاره به اینکه پیش از این۱۳ درصد ماهی سردآبی کشور در لرستان تولید شده و در تولید ماهی گرم‌آبی نیز رتبه هفت کشور را دارا هستیم، بیان کرد: لرستان بزرگ‌ترین تولیدکننده بچه ماهی قزل‌آلا در کشور است.

این مسئول بر نظارت کامل سازمان دامپزشکی در تمام محل‌های پرورش دام و طیور استان تاکید و خاطرنشان کرد: ماهی‌هایی که در آب رودخانه پرورش داده می‌شوند به علت ورود فاضلاب‌ها  به آب رودخانه آلوده می‌شوند و این در حالیست که متأسفانه بیش از ۶۰ درصد ماهی‌های استان در آب رودخانه پرورش می‌یابند.

وی یادآور شد: این مسئله باعث جلوگیری از صادرات ماهی به کشورهایی نظیر روسیه شده است.

توکلی با بیان اینکه نیاز پرورش ماهی‌هایی که از آب رودخانه استفاده می‌کنند با حفر چاهک حریمی مرتفع می‌شود، تصریح کرد: چاهک‌های حریم رودخانه‌ای که در مزارع پرورش ماهی استفاده می‌شوند سبب تهیه آب سالم با فاکتورهای مناسب، فیزیکی و شیمیایی جهت آبزی پروری شده و نقش بسیار موثری در تصفیه آب و کاهش گل‌آلوده شدن حاصل از بارندگی دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.