صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / اجرای ۳۰۰ پروژه‌ی بخش نیرو در آذربایجان‌شرقی

وزیر نیرو خبر داد

اجرای ۳۰۰ پروژه‌ی بخش نیرو در آذربایجان‌شرقی

وزیر نیرو با اشاره به طرح‌ها و فعالیت‌های وزارت نیرو در آذربایجان‌شرقی گفت: قریب به ۳۰۰ پروژه در بخش‌های مختلف «آب، فاضلاب و انرژی» با 8000 میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی در دست اجراست.

وزیر نیرو‌

به گزارش کسب و کار نیوز، «رضا اردکانیان» در آئین تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت آب منطقه‌ای و شرکت توزیع نیروی برق استان، اظهار کرد: قریب به ۳۰۰ پروژه در بخش‌های مختلف «آب، فاضلاب و انرژی» در استان با ۸۰۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست که حدود نیمی از این اعتبار هزینه شده و نیمی از آن نیز امید است با حمایت دولت تأمین شود و طرح‌های عمرانی استان در زمان برنامه‌ریزی شده به بهره‌برداری برسند.

وی در ادامه گفت: ما در مقابل چالش‌ها، از دو فرصت ارزشمند «منبع تجدیدپذیر(نیروی انسانی) و تجدیدناپذیر(وقت و فرصت)» بهره‌مند هستیم.

وزیر نیرو با بیان این‌که غنی‌ترین منابع انسانی را نه تنها در منطقه بلکه در سطح جهان به ویژه مناطق در حال توسعه داریم، گفت: داشتن این ثروت ارزشمند نکته اتکا و دلگرمی قابل ملاحظه‌ای است. 

اردکانیان با بیان این‌که همه منابع و فرصت‌ها در بستر وقت و فرصت، توانایی به کارگیری دارند، خاطرنشان کرد: نیازمند تجدیدنظر جدی در نحوه‌ی استفاده از وقت هستیم.

وی با اشاره به این‌که وزارت نیرو از حیث سطح تماس با آحاد مردم در وضعیت کم‌نظیری قرار دارد، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو با همه مردم در طول شبانه‌روز در تماس بوده و به واسطه تأمین و عرضه آب و انرژی نقش مهمی در تأمین رفاه و آسایش مردم دارد.

وزیر نیرو با تأکید بر اهمیت وجود اطمینان زیاد در انتخاب مدیران هم‌چنین وجود اعتماد به نفس در مدیران، گفت: وزارت نیرو به‌علت سطح تماس وسیع با مردم و نوع فعالیتش، نه تنها تأمین‌کننده دو کالای اساسی مردم بوده بلکه کیفیت این انجام وظیفه در سطح اعتماد عمومی مردم به دولت و نظام نیز نقش بسیاری دارد.

اردکانیان با تأکید بر این‌که یکی از وظایف مدیریت ارشد وزرات نیرو این است که با پشتیبانی وسیع نمایندگان دولت در استان‌ها و برخورداری از پشتیبانی و نظارت دقیق نمایندگان مردم، به‌ گونه‌ای رفتار کند که سهم قابل توجهی در افزایش سطح اعتماد عمومی مردم داشته باشد.

وی تصریح کرد: اعتماد و رابطه مردم با دولت و حکومت اصلی‌ترین سرمایه این نظام است.

وزیر نیرو با بیان این‌که دوران «مدیریت توأمان عرضه و تقاضا یا تأمین و مصرف» حدود یک دهه پیش استارت خورد اما اولویت آن کم‌رنگ شد و امروز ساماندهی به عرصه‌ی مدیریت نیاز به سرعت بیشتری دارد، افزود: عرصه مدیریت توامان عرضه و تقاضا یعنی هنوز طرح‌هایی برای تأمین آب و انرژی در دست داریم که باید با جدیت دنبال شوند.

اردکانیان گفت: امسال‌ نیازمند سرمایه‌گذاری وسیع در بخش انرژی کشور هستیم تا از تابستان ۹۸ به بعد، از حیث میزان تکاپوی انرژی با سلامت و امنیت خاطر عبور کنیم.

وی با اشاره به این‌که در بخش برق و آب باید عرصه را برای بروز فعالیت‌هایی چون «مدیریت مصرف و تقاضا» باز کنیم، افزود: این عرصه وسیع بوده و نیازمند ارتباط بیشتر با مصرف‌کنندگان است، از این‌رو مدیران باید سهم بیشتری در راستای ایجاد این ارتباط و تعامل با همکاران سازمانی، سایر سازمان‌های درگیر هم‌چنین نهادها و آحاد مردم درنظرگرفته و برنامه‌ریزی کنند.

وزیر نیرو با تأکید بر این‌که آذربایجان‌شرقی همواره از سطح بالای توان مدیریتی بهره‌مند بوده است، گفت: این استان یکی از پیشرفته‌ترین و جلودارترین مراکز توسعه کشور در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی بوده و این ذخیره ارزشمند به عنوان الگو، مسئولیت مدیران را سنگین‌تر می‌کند.

اردکانیان با اشاره به فرآیند انتخاب مدیران نیز گفت: در انتخاب مدیران عامل شرکت‌ها و حتی مدیران ستادی اصل بر اجرای برنامه‌ای با مبنای رأی اعتماد مجلس بوده و به صراحت بر شایسته‌گزینی تأکید دارد تا مدیران خود را از میان شایسته‌ترین‌ها انتخاب کنیم.

وی در این رابطه یادآور شد: هرچند اجرای این فرآیند در ابتدای کار با تأخیر مواجه شد اما بهره‌های بسیاری دارد که دسترسی وسیع مدیریت ارشد وزارت نیرو به نیروهای شایسته هم‌چنین دسترسی به پایگاه اطلاعاتی مفید از نیروهای شایسته و با اعتماد به نفس از جمله آن است.

وزیر نیرو با اشاره به این‌که این فرآیند به جوانان می‌نمایاند که مسیر برای بهره‌مندی از فرصت خدمت‌رسانی باز است، افزود: البته سیاست دولت‌ها به ویژه دولت تدبیر و امید هماهنگی با استانداران بوده و در انتخاب نهایی مدیران این هماهنگی نیز مراعات خواهد شد.

وزیر نیرو مدیران عامل دستگاه‌ها را نمایندگان مستقیم وزارت نیرو در استان دانست و گفت: زشتی و زیبایی عملکرد مدیران عامل پای وزیر نیرو بوده و شخصاً مسئولیتشان را بر عهده می‌گیرم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.