صفحه اصلی / استان ها / سمنان / افتتاح یک پروژه گردشگری با حضور وزیر کار در چشمه علی دامغان
افتتاح یک پروژه گردشگری با حضور وزیر کار در چشمه علی دامغان

افتتاح یک پروژه گردشگری با حضور وزیر کار در چشمه علی دامغان

در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجتمع گردشگری و تفریحی منادیان دوستی چشمه علی آستانه دامغان افتتاح شد.

ربیعی

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، علی ربیعی در مراسم افتتاح این مجتمع، بهره برداری از این پروژه‌­ها را در کاهش نرخ بیکاری موثر دانست‌.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این پروژه گردشگری و سایر طرح‌های در دست اجرای دامغان، نرخ بیکاری در این شهرستان از ۷٫۱ درصد به ۶ درصد کاهش یابد‌.

ربیعی با تاکید بر اینکه شهرستان دامغان دارای شرایط رشد و توسعه است، خواستار تشکیل کانون توسعه در این شهرستان شد‌.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از اعضای تعاونی مجتمع منادیان دوستی برای راه اندازی این پروژه، گفت: این پروژه زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر را فراهم می­‌کند‌.

مدیر عامل شرکت و عضو هیات مدیره شرکت تعاونی منادیان دوستی نیز گفت: برای اجرای فاز اول مجتمع منادیان دوستی تا کنون ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است‌.

« منوچهر رضایی» افزود: فاز اول این پروژه شامل رستوران سنتی، آشپرخانه مرکزی، هفت سوئیت سنتی، ۳۵ آلاچیق، فضای بازی کودکان، فضای ورزشی جوانان و … است که در ۲۵ هزار متر مربع زیربنا ساخته شده است‌.

وی با بیان اینکه فاز دوم پروژه شامل افتتاح فود کورت با صرف بیش از ۶۰ میلیارد ریال است، گفت: فاز سوم نیز شامل احداث سالن جلسه و همایش در ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا و در ۳ طبقه‌، ۳۸ سوئیت بر اساس طرح شهر ماسوله و بازارچه صنایع دستی و عرضه محصولات باغی روستا، هتل با ۳۸ اتاق و ساختمان اداری در پنج طبقه است‌.

مدیر‌عامل شرکت و عضو هیات مدیره شرکت تعاونی منادیان دوستی، مجموع فضای در نظر گرفته شده برای بهره‌برداری کامل از این مجتمع را چهار هکتار اعلام کرد و گفت: این طرح تا هفت سال آینده نهایی می‌شود‌.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز حجم سرمایه گذاری در پروژه‌های گردشگری استان سمنان را بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: استان سمنان تا سال ۱۴۰۰ یکی از مقاصد جدید گردشگری کشور خواهد بود‌.

محمد جهانشاهی از پیگیری این اداره کل برای ثبت مجموعه چشمه علی دامغان در فهرست میراث جهانی خبر داد و گفت: مجموعه چشمه علی دامغان قابلیت ثبت جهانی را دارد‌.

فاز اول مجتمع گردشگری منادیان دوستی چشمه علی آستانه دامغان عصر‌ روز چهارشنبه و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.