چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / لرستان / کتابخانه‌ای که به بهره برداری نرسیده است

پس از گذشت 17 سال؛

کتابخانه‌ای که به بهره برداری نرسیده است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر لزوم احیای انجمن خیرین، وقف و نذر کتاب، استفاده از ابزار و تکنولوژی جدید در گسترش فرهنگ مطالعه و راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در استان تاکید کرد.

کتابخانه

به گزارش کسب و کار نیوز ، با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فرشته طهماسبی، مدیرکل امور کتابخانه‌های لرستان به‌همراه جمعی‎از کارکنان این اداره‌کل طی هفته جاری با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد دیدار کرد.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نمانیده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد در این دیدار که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان انجام گرفت، از کتابخانه‌ها به‌عنوان میراث فرهنگی و گنجینه بزرگ تمدن اسلامی نام برد و اظهارکرد: کتابخانه و موزه به‌عنوان دو نماد اصلی یک جامعه بشری تاثیر عمده‌ای در شناخت فرهنگ و تمدن یک ملت دارند.

وی به پایین بودن سرانه کتابخوانی و کمبود فضای مطالعه در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه وضعیت استان در این شاخصه‌ها مطلوب نیست و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

آیت‌الله میرعمادی بهبود وضعیت مطالعه در استان را در گرو عزم همگانی دانست و بر انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری میان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و سایر سازمان‌ها و نهادها در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تاکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان از طولانی شدن روند ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد انتقاد و اظهارکرد: بعد از گذشت ۱۷ سال این پروژه هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است و این روند طولانی برای ساخت یک پروژه فرهنگی بسیار دردناک است و مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی لزوم به‌کارگیری نیروهایی متخصص و متعهد در کتابخانه‌ها را نیز یادآور شد و تصریح کرد: کتابدار باید کتاب را بشناسد و از منابع کتابخانه‌ای شناخت و اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند مراجعین به کتابخانه‌ها را در استفاده از کتاب مورد نظر به‌خوبی راهنمایی کند.

احیای انجمن خیرین، وقف و نذر کتاب، استفاده از ابزار و تکنولوژی جدید در گسترش فرهنگ مطالعه و را اندازی کتابخانه‌های سیار از دیگر مواردی بود که نماینده ولی‌فقیه در استان بر آن تاکید کرد.

فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان در شاخصه‌های مختلف ارائه کرد و گفت: درصدد هستیم تا با پیگیری‌های صورت گرفته در دوره مدیریت جدید، وضعیت کتابخانه‌های غیرفعال و پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌ای در استان را به سرانجام برسانیم.

وی پیگیری جهت تسریع در روند ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، رفع مشکل مالکیت کتابخانه عمومی شهدای کوهدشت جهت راه‌اندازی مجدد این کتابخانه و پیگیری رفع مشکل عمرانی کتابخانه‌هایی که به‌علت عدم استحکام بنا تعطیل شده‌اند را از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی برشمرد.

طهماسبی همچنین بر همکاری و مساعدت این اداره‌کل با سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان جهت رفع مسائل و مشکلات مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان، تریبون نماز جمعه را ظرفیتی عظیم در تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه دانست و خواستار استفاده ائمه جمعه از ظرفیت موجود برای گسترش فرهنگ مطالعه در استان شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.