دکتر منصوری در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه برنامه اشتغال خانگی یا توسعه مشاغل خانگی در دوره حاضر اندکی متفاوت از قبل طراحی شده است، افزود: در دوره قبل فرض بر این بود افراد پس از اخذ مجوز وام بگیرند و عملا کسی که وام دریافت میکرد شاغل محسوب و حتی اسامی هم به این ترتیب ثبت میشد.
وی گفت: در حال حاضر براساس الگویی که کار میکنیم، دسته فعالیتهایی که مزیت دارند در مناطق شناسایی میشوند، همچنین فعالان مشاغل خانگی نیز شناسایی و در طول زنجیره ارزش جایگذاری شده و شبکه ایجاد خواهد شد تا اتصال آنها به بازار از طریق ایجاد شبکههای عمومی با شرکتهای صاحب برند بزرگ در شهرها، سطح ملی و بینالمللی این اتصال برقرار شود.
منصوری ادامه داد: این اتصال کمک میکند که آرام آرام سطح استاندارد، طراحی، کیفیت و این نوع مشخصههای تولیدات مشاغل خانگی ارتقاء پیدا کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مشکل اصلی در مشاغل خانگی عدم حضور پایدار محصول در بازار بوده است که با این روش عملا به یک انجام خوبی رسیده و قبلا تکرارپذیری محصولات خانگی بهدلیل نبود استاندارد واحد دچار خدشه شده بود.
وی عنوان کرد: اصالت محصول از بحثهای مهم است که از طریق طرح فوق کار استانداردسازی و حفظ اصالت مدیریت میشود و این مهم یک شبکه خیلی خوبی را جهاد دانشگاهی و دانشآموختگان این نهاد در کشور داشته و سعی کردیم از از این ظرفیت استفاده کنیم.
منصوری افزود: بنابراین این الگو را در وزارت کار طراحی کردیم و از جهاد دانشگاهی درخواست شده مسئولیت اجرای این کار را در چند فاز برعهده بگیرد که فاز اول این طرح در ۱۰ استان کشور آغاز شده و آرام آرام گسترش خواهد یافت و دستاوردهای خوبی در اتصال به شرکتهای صاحب برند و بازار، استانداردسازی و آموزش مهارتی کسانی که در مشاغل خانگی فعال هستند حاصل شده است.
وی اضافه کرد: سامانه خوبی ایجاد شده که همه اطلاعات در دسترس است و روند خیلی خوبی شکل گرفته و این الگوی جدید در مشاغل خانگی اثری جدی در توسعه این مشاغل خواهد داشت.
معاون وزیر کار بیان کرد: در این بین شرکتهای صاحب برند و خریدار منفعت و قدرت بیشتری می برند و حضور موفق تری در بازار خواهند داشت از طرفی نیز تامین کنندگان پایدارتر و قابل اعتمادتری خواهند بود.
انتهای پیام