چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / ایلام / اقتصادی کردن اربعین ایده می‌خواهد
اقتصادی کردن اربعین ایده می‌خواهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

اقتصادی کردن اربعین ایده می‌خواهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ی منابع استاندار ایلام گفت: متاسفانه بهره‌وری کم به مشکل حاد جامعه‌ی امروز تبدیل شده و دستگاهی که بر اساس رسالت ذاتی خود باید راهبری کند خودش کارآمدی ندارد.

ایوب درویشی

 دکتر «ایوب درویشی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان و حتی مدیران در نگاه اول ایلام را با محرومیت می‌بینند و تکیه کلام ما برای توصیف استان محرومیت است اما من معتقدم کم‌تر توسعه یافته هستیم اما محروم نیستیم و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای حرکت به سمت داریم که می‌توان به پیشینه تاریخی غنی، طبیعت بکر و موقعیت جغرافیایی اشاره کرد و خسران و محرومیت واقعی این است که از این پتانسیل‌ها برای حرکت به سمت توسعه استفاده نکنیم.

مدیران هر چه وقت بگذارند کم است

وی با بیان اینکه موانعی در این مسیر وجود دارد که یکی از آنها مدیریتی است، گفت: ما مدیران هرچه برای این مهم وقت بگذاریم کم است، بنابراین بخش مدیریتی ما باید بهتر، کارآمدتر و چابک‌تر شود تا بتواند بهترین راهبری را برای توسعه استان داشته باشد.

راهبرانی که خود کارآمدی ندارند/ آموزش چاره‌ساز است

معاون اقتصادی استاندار ایلام تصریح کرد: متاسفانه بخشی از مدیران این موضوع را درک نکرده‌اند و چون مشکلات را احصاء نکرده‌اند و از تعیین اولویت‌ها غفلت کرده‌اند بهره‌وری لازم را ندارند و در نتیجه بهره‌وری کم به مشکل حاد جامعه‌ی امروز تبدیل شده است و دستگاهی که بر اساس رسالت ذاتی خود باید راهبری کند خودش کارآمدی ندارد.

درویشی ادامه داد: آموزش رمز بالابردن کیفیت کار است که مدیران باید به آن توجه داشته باشند تا بتوانیم با اجرای برنامه‌های اولویت‌دار  و متناسب با ظرفیت‌های استان مشکلات را حل کنیم.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استاتن داریم که بخش‌هایی از آن از جمله اربعین به تازگی به استان اضافه شده است و سالانه بیش از ۴ میلیون نفر از استان ایلام می‌گذرد.

برای اقتصادی کردن اربعین چه باید کرد؟

معاون اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: باید از این ظرفیت مهم بهره‌ی اقتصادی ببریم و در این راه از همه‌ی صاحب‌نظران می‌پرسم که چه باید کرد؟ و چگونه می‌توان مردم را از حضور زائران منتفع کرد؟

وی ادامه داد: مطمئنا یکی از این راه‌ها این است که خدمات بهتری را ارئه کنیم و شهرهای استان را برای ماندگاری زائران جذاب‌تر کنیم؛ اما برای این کار ایده می‌خواهیم و منتظر ایده‌پردازی صاحب‌نظران خواهیم ماند.

آخرین وضعیت طرح مشاغل روستایی و فراگیر در ایلام/ جذب کامل اعتبارات تا دو هفته آینده
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و توسعه منابع در ادامه‌ در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره آخرین وضعیت استان در طرح اشتغال روستایی و فراگیر اظهار کرد: بیکاری مسئله اول استان است و دولت به صورت جدی منابعی را از جمله از  صندوق توسعه ملی در اشتغال فراگیر و خانگی و روستایی اختصاص داده و تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند و مفهوم این است که اگر همه واجد شرایط باشند ما باید چند برابر رقمی که سهم استان است سهمیه داشته باشیم .

وی بر ضرورت پالایش در افراد ثبت‌نامی بر اساس روند طرح‌ها گفت: ما قصد  داریم هم منابع را به سرعت کیفی جذب کنیم و کیفی جذب کردن نیاز به مدت زمان بیشتری داد.جذب ما هم تا حالا خوب بوده اما عالی نیست امیدوارم با پرونده‌هایی که در بانک در دست بررسی است و اگر ۶۰ تا ۷۰ درصد این پرونده‌ها در بانک‌ها پذیرفته شود ما سهم ۵۰ درصدی خود را گرفتیم و ۱۰۸ میلیارد را جذب کرده‌ایم.

درویشی ادامه داد: ۹۰ میلیاردی را که ابلاغ شده به بانک‌ها تا دو سه هفته آینده جذب شود و درصد بالاغی بقیه هم هر چه زودتر کار کنیم. اما نکته مهم تکمیل زنجیره تولید بر اساس مزیت‌های استان و جلوگیری از پول‌پاشی و ارزیابی دقیق خروجی‌های طرح است، بنابراین کمیته نظارتی در کنار کمیته‌های اجرایی و فنی تشکیل شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات در آغاز این کار، گفت: طبیعتا در بخش‌های مختلف مشکلاتی وجود دارد، بانک‌ها نگاهی دیگر به مسئله دارند که سعی ما این بوده این نگاه را اصلاح کنیم، چون بانک‌ها به این فکر می‌کردند که این پول ممکن است برنگردد بنابراین برای وثایق خیلی سخت می‌گرفتند و به سمت مشتری‌های خودشان می‌رفتند اما خوشبختانه با بانک‌ها هم‌جهت شده‌ایم و امیدواریم تا دو سه هفته آینده این سهم جذب شود.

تب و تاب رفع مشکلات واحدهای تولیدی بیشتر شده است

معاون اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به برگزاری منظم کارگروه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد:خوشبختانه جلسات به صورت منظم برگزار و محور آن حل مشکلات واحدهای تولیدی با حضور متولیان آنهاست و مردم هم می‌بینند که کار و تلاش بیشتر شده است.

درویشی تصریح کرد: برخی مشکلات ماهیت ملی دارند که آنها را انعکاس داده‌ایم و رونق اقتصادی استان در حال تحقق است و تب و تاب رفع مشکلات واحدهای تولیدی بیشتر شده و دستگاه‌ها چابک‌تر شده‌اند.

دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در ایلام

وی تاکید کرد: ایلام از نظرحجم اقتصادی بزرگ نیست و تلاش ما وارد کردن سرمایه‌های جدید به استان است به همین دلیل با هدلدینگ‌ها و شرکت‌های دولتی ، خصوصی و خصولتی رایزنی‌های زیادی انجام شده و از همه سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم در استان حضور پیدا کنند.

معاون استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد با تصویب منطقه آزاد ایلام شرایط بهتری برای حضور سرمایه‌گذاران ایجاد شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.