صفحه اصلی / استان ها / لرستان / بازده بالای صنعت در ایجاد مشاغل مرتبط با گردشگری
بازده بالای صنعت در ایجاد مشاغل مرتبط با گردشگری

بازده بالای صنعت در ایجاد مشاغل مرتبط با گردشگری

یک کارشناس ارشد مدیریت صنعتی گفت: صنعت بازده بالایی در ایجاد مشاغل مرتبط با ایجاد بعضی زیرساخت‌های کم‌هزینه در گردشگری خواهد داشت.

گردشگری

‌غلامرضا مصدق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: طبیعت‌گردی در سال‌های اخیر در لرستان رشد زیادی داشته، طبیعت بکر و زیبای لرستان مزیت مهمی برای توسعه صنعت گردشگری است.

وی ادامه داد: صنعت بازده بالایی در ایجاد مشاغل مرتبط با ایجاد بعضی زیرساخت‌های کم‌هزینه در این گردشگری خواهد داشت.

مصدق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر استفاده از گیاهان دارویی در دنیا به شدت گسترش یافته، اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته به ازای هر چهار یا پنج داروخانه شیمیایی یک داروخانه گیاهی وجود دارد.

این کارشناس ارشد مدیریت صنعتی افزود: دشت‌ها و کوه‌های لرستان رستنگاه ده‌ها نوع گیاه دارویی و بعضاً کمیاب است. مراقبت، نگهداری، بهره‌برداری و تولید گیاهان مزیتی عالی برای ایجاد مشاغل زیادی در این رشته است.

وی درخصوص اهمیت تکمیل و تسهیل زنجیره تولید بین صنایع کوچک، متوسط و بزرگ تصریح کرد: این مهم سیاستی جهانی برای ایجاد مشاغل پایدار و کاهش هزینه‌های تولید است.

مصدق یادآور شد: در کشورهای پیشرفته دولت‌ها به تکمیل و تسهیل این زنجیره انواع و اقسام کمک‌ها را ارائه می‌کنند.

مصدق گفت: امکان بکارگیری این سیاست در صورت داشتن برنامه و اجرای درست در هر جا امکان‌پذیر است. لرستان دارای صنایع است که امکان قرار گرفتن در این نوع زنجیره‌ها را دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه استان لرستان دارای بیش از ۴۰۰ واحد سنگ‌بری است، گفت: تقریباً تمامی این واحدها یا زیر ظرفیت تولید می‌کنند یا تعطیل هستند.

این کارشناس اضافه کرد: چنانچه شرکت‌های تخصصی برای جمع‌آوری، فروش و صادرات محصولات آنها ایجاد شود، بخش زیادی از مشکل نقدینگی و تولید زیر ظرفیت آنها را حل می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.