صفحه اصلی / استان ها / گیلان / امام جمعه رشت: فضای مجازی یکی از عوامل ترویج فرهنگ تجرد جوانان است

امام جمعه رشت: فضای مجازی یکی از عوامل ترویج فرهنگ تجرد جوانان است

امام جمعه رشت، فضای مجازی را یکی از عوامل ترویج فرهنگ تجرد جوانان دانست و گفت: دشمن با تهاجم فرهنگی مانع از تشکیل خانواده های اسلامی می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان ایرانی، اظهار کرد: این پدیده در کشورهای غربی رایج است، اما متاسفانه وارد فرهنگ ما شده و جوانان رغبتی برای ازدواج کردن و تشکیل خانواده ندارند.

وی فضای مجازی را یکی از عوامل ترویج فرهنگ تجرد جوانان دانست و گفت: دشمن با تهاجم فرهنگی مانع از تشکیل خانواده های اسلامی می شود و گاها ازدواج و فرزندان را مانع از رسیدن به خدا می دانند و این دیدگاه در کلیسا وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دیر ازدواج کردن را موجب بروز نارسایی های جسمی جهت فرزندآوری دانست و یادآور شد: امروز جهانیان به مسئله خانواده توجه دارند، زیرا خانواده مستحکم ترین بنیان اجتماعی است.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه ازدواج نه تنها مانعی برای رسیدن به خدا نیست، بلکه انسان را به سعادت و کمال نزدیک می کند، متذکر شد: اسلام و مذهب تشیع توجه ویژه ای به مسئله ازدواج و تشکیل خانواده دارد، زیرا تعالی انسان را در پرتو خانواده می داند.

وی برپایی نماز جمعه را یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه مظهر وحدت مسلمانان است و همبستگی اسلامی را به دنیا نشان می دهد و نمازگزاران در نماز جمعه نسبت به مسائل عبادی و سیاسی جهان اسلام بصیرت و آگاهی پیدا می کنند.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه در آستانه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران به امامت آیت الله طالقانی هستیم، تصریح کرد: مسلمانان در طول هفته خودشان را برای نماز جمعه آماده می کنند.

این کارشناس دینی، شیخ فضل الله نوری را شهید استکبار و استبداد غربی دانست و بیان کرد: شیخ فضل الله خواهان مشروطه مشروعه بود و لذا دشمن قدرت فتوای علمای دینی را فهمیده بود و او را از سر راه برداشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.